Infot otsitaksegi kombel, nagu valitakse ihukatet: kas meeldib, kas sobib? Kui pole meelepärane fassong ja kui pole enda number, siis… Enamjaolt jäetakse kõrvale, kuid leidub kurjustajaidki: miks sihukest joba üldse pakutakse?
Suur osa ühiskonna- ja poliitikahuvilisi tutvub üksnes materjaliga, mille suundumus on neile vastuvõetav. Kus kiidetakse neid, keda nende meelest on õige kiita, ning vihatakse neid, kes nende arvates on selle ära teeninud.
Ollakse nagu kristlased, kes ammutavad kogu info piiblist ja katekismusest, nagu moslemid, kellele piisab maailma mõistmiseks koraani ja hadithi lugemisest, nagu bolševikud ja natsid, kes ammutasid juhtnööre oma kultustekstidest. Tohutu kiiresti isepaljunev sotsiaalmeedia oleks justkui niisugusest tellimusest sündinud.
Hiljuti kuulsin seesugust hinnangut: ma vihkan selle mehe koera kah, kes säherdust grafomaani loeb! Tähendab, lubamine käib juba autoriti.
Leidub sekte, mille andunud liikmed pagevad kollektiivselt eremiitsusesse, olgu Siberi karukolgastesse või vihmametsade ürgpadrikuisse. Millest nad siis hoiduvad? Infost, mis ei meeldi ja mis ei sobi. Infost, mis võib nende meelest riivata nende pühadusi, seega lahkusukogukonna liikmeid kahtlema panna.
Internetiajastu teeb asja lihtsamaks, pole vaja ennast metsadesse eraldada. Sotsiaalmeedia abil võid luua keskkondi ja rühmi ühte moodi uskujaist, kus kõige muu suhtes hoitakse silmad enam-vähem kinni ning kõrvad niisama hästi kui lukus.
Tulemus: ühiskond jaguneb sektideks, kes elavad vaimuürgmetsas. Mõistus veel tunneks huvi kõige vastu, emotsionaalsus igatseb vaid seda, mis kinnitab meeldivat, religioossus võtab omaks vaid selle, mis süvendab usku.