L, 4.02.2023
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Joel Volkov: praad brändi kastmes

Joel Volkov
, reklaamibüroo Tank loovjuht
Joel Volkov: praad brändi kastmes
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Joel Volkov
Joel Volkov Foto: Siseveeb

Reklaamibüroo Tank loovjuht Joel Volkov vastab viiele küsimusele Eesti märgi kohta, millele vastamisel ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Urve Palo riigikogu ees hiljuti jänni jäi.

Lugesin minister Palo Eesti brändi teemalise praadimise stenogrammi riigikogu veebist ja mul hakkas temast kahju. Kummaline, kuidas riigi kõrgeimal tasemel puudub elementaarne turunduslik kompetents ja mälu. Ometi räägitakse brändingust, märgikeelest, imagost, positsioneerimisest – terminitest, mis peaksid turunduse professionaalile selged olema. Muidugi ei oota keegi, et minister oleks turundusekspert – see oleks hea, aga mitte kohustuslik. Küll aga peab maksimaalselt professionaalne olema see, kes nõustab tippjuhti enne üritust, kus ta peab rasketele küsimustele vastama.

Stenogrammi lugedes on tunne, et minister Palo läks parlamendi ette kaunikesti valge lehena. Ja nagu karta oligi, murdis kurjade meeste rünnak lahtisest uksest sisse. Minister löödi omaenda mängumaal juba esimeste küsimustega kõikuma ning kuulamise lõpuks lükati nipsuga ümber.

Riigikogu sai teada, et brändiga on üks suur segadus, see ei ole ega saa niipea valmis ja kõik, mis enne tehti, oli üdini halb. Kokkuvõttes tähendab see, et tegemist on segase teemaga ja tõenäoliselt ei saanud minister ise ka päris täpselt aru, mida ta rääkis. Vastased rahul ja meie riigisisene kuvand ühe punkti võrra veel sügavamas kaotusseisus.

Riigikogus esitati ministrile viis küsimust ja vastuste laadi tõttu pommitati teda pärast veel süüdistustega, millele ta kuni kapituleerumiseni vapralt vastas.

Ma üritan ise neile viiele küsimusele vastata. Äkki see teeb asja veidi selgemaks neile riigikogulastele, kes on brändiga seotust siiralt huvitatud.

*Milline oli brändi loojatele antud ülesandepüstitus ja kas tulemus vastab ette antud tööülesannetele?

Märksõnad
Tagasi üles