Mida suuremat rolli üha muutuv virtuaalmaailm ja digividinad meie elus mängivad, seda rohkem peame lapsevanematena lähtuma just kõige lihtsamatest vanemaks olemise põhimõtetest. Kui me üritaks meeleheitlikult iga uue tehnoloogiaimega end enne lapsi kurssi viia, poleks meil muudeks tegemisteks üldse aega. Küll aga sõltub täielikult meist endist, kas laps tuleb meiega rääkima, kui ta on midagi vahvat avastanud või hoopis väga suures hädas. Me ei pea vanematena muutuma tehnoloogiagurudeks – meie asi on hoida uks lahti, et meie kodune (nina)tark meiega sellest ise rääkida tahaks.
Kui on hirm, et laps hakkab võõraks muutuma või võrku kaduma, võib abi olla paari teadmise meeles pidamisest.
Esiteks ei ole võimalik öelda, et on olemas päriselu ja mingi kummaline, pigem laste ja noorte (või tehnoloogiafriikide) pärusmaa olev virtuaalmaailm. Üks elu kõik. Kui lapsele meeldib palju võrgus olla või seal midagi kindlat teha, on sel oma põhjus. Püüame aru saada, millised tema emotsionaalsed vajadused seal rahuldatud saavad.
Tihti soovitatakse vanematele, et rääkige lastega riskikäitumise mõjust, selgitage, tundke huvi. Jah, nii peabki, aga kuidas seda teha? Kui huvi tuntakse politsei stiilis «näita oma telefoni – kui ei näita, võtan ära», tekitab see vastupanu ja trotsi. Meis kõigis tekitaks trotsi, kui lähedased kurjalt või naeruvääristavalt meie huvidesse suhtuks.
Nii nagu võiks olla tavaks rääkida lastega, kuidas neil kooli, huviringide ja sõpradega läheb, võiks ka arutada, millega keegi on võrgus kokku puutunud. Iga päev, normaalse vestluse osana – mitte ainult siis, kui on mingi pahandus. Kes luges mingit uudist, kellele soovitati mingit mängu, kes keda «laikis». Kui vanem suhtleb lapsega interneti teemadel peamiselt keelates, saabki laps kaasa teadmise, et vanem tunneb tema elu vastu huvi vaid juhtudel, kui ta on mingi jama korda saatnud.