Täna alustab haridus- ja teadusministeerium enneolematult ulatusliku rahulolu-uuringuga koolides ja lasteaedades. Ministeeriumi analüüsiosakonna juhataja Aune Valk kirjutab, miks on seda vaja ja kuidas uuring läbi viiakse.
Tellijale
Aune Valk: miks Eesti lapsed on targad, aga õnnetud? (5)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti õpilaste rahulolust ja õnnelikkusest rääkides on rõhk olnud pigem nende omaduste vähesusel. Tavaliselt tõstatatakse see teema seoses PISA uuringuga, mis toob välja kontrasti meie õpilaste väga heade tulemuste ja vähese koolirõõmu vahel muu maailmaga võrreldes.
Eesti lapsed on targad, aga õnnetud. Olgu etteruttavalt öeldud, et sama kehtib ka meie täiskasvanute kohta: oleme täiskasvanute oskuste uuringu PIAAC järgi OECD riikide hulgas keskmisest paremate lugemis- ja matemaatikaoskusega, aga oma eluga samas keskmisest vähem rahul.