Kõige selle juures on minu jaoks vastuseta küsimus, mida peaks inimene isesõitvas autos õigupoolest tegema? Oletame, et paljudel meist tekib hommikul ja õhtul näiteks pool tundi täiesti vaba aega, kus me istume isesõitvas autos ja peaks nagu midagi tegema. Aga mida?
Mõned ütlevad, et me saame olla see tund aega päevas paremad inimesed: loeme tarku raamatuid, teeme sülearvutiga tööd, puhkame niisama, oleme õnnelikumad ja efektiivsemad.
Tehnoloogia lubadus on olnud kogu aeg anda inimestele vabadust ja valikuvõimalusi juurde. Sellepärast on meil e-post, e-riik, m-internet ja kõik need muud asjad. Omaette küsimus on, milleks me seda aega kasutame ja kas meile tegelikult ka tundub, et oleme saanud juurde aega olla paremad inimesed või mitte.
See tunne on paigast ära. Koguni nii paigast ära, et oleme valmis üsna lihtsasti uskuma, et koguni 30 000 Eesti noort on nii mõttetud ja saamatud tegelased, et ei suvatse ennast hommikul töölegi vedada, vaid tahaks ainult oma virtuaalset unistuste elu elada, ninapidi Youtube’is. Hiljem selgus küll, et selliseid on, paarisajast tuhandest selleealisest vaid umbes tuhat, aga meie tunne ütles meile midagi muud.
Küllap see tunne tuleb kahest kohast. Esiteks me ise oleme tehnoloogiaga natuke hädas ja tunnetame seda kohati üsna valusalt. Me lähme magama, telefonid käes, ja ärkame samamoodi. Osa tehnoloogiast segab meie igapäevaelu päris tuntavalt ja me ei oska ennast vabaks rabeleda.