Kui Estonian Airi aastast mõju Eesti majandusele hinnati tema 38-protsendise turuosa juures majandusuuringute järgi keskmiselt 125 miljonile eurole, siis võib väita, et Nordica on esimese aastaga meie majandusse toonud suurusjärgus 60 miljonit eurot. Lahutades siit 15 miljonit lennuettevõtte käivitusfaasi kulu, saame positiivseks majandusefektiks Eesti riigile suurusjärgus 45 miljonit eurot. Need on sajad kaitstud töökohad lennunduses, see on käive vanalinna käsitööpoodides, restoranides ja hotellides. Need on eesti inimeste töökohad mitmes väikelinnas ja käibemaks riigikassas.
Eesti rahvaarv on meile teada. Teada on ka, et see pigem väheneb, kui suureneb. Et saaksime selles väikeses riigis edukalt mahupõhist lennundusäri teha, peab kasv tulema järelikult mujalt. Ei, me ei hakka reisijaid Kajaanist Kuressaarde lennutama ega Pärnust Põja-Euroopa hub’i tegema. Võtmesõnaks on eksporditeenused.
Nii nagu eestlane on hinnatud ehitaja meie põhjanaabrite juures või IT-lahenduste pakkuja Omaanis, on meil olemas selge potentsiaal saada oodatud ja tubliks töömeheks Euroopa lennunduses. Tundub harjumatu mõttena? Tegelikult teenindame allhankijana juba praegu nt Örebro-Kopenhaageni või ka Stockholmi-Varssavi liini, kuid see on alles algus. Nn allhankelennud tähendavad põhimõtteliselt seda, et Nordica käitab oma lennukite ja meeskondadega teatud liine väljaspool Eestit, kuid reisijate arv pardal on tellija vastutus ja kommertsrisk.
Nordica töö on nad turvaliselt punktist A punkti B lennutada ning selle eest arve esitada. Seesugused lepingud tagavad stabiilse sissetuleku ja Nordica ärikasvu, mida ainult kodumaisel turul tegutsedes saavutada on väga keeruline, kui mitte võimatu. Toetudes aga selliste lisateenuste ekspordile, tagame ka Eestis pakutava lennuliikluse kestvuse ja seda meie inimestele sobivatel tingimustel. Nordical saab olema lennukeid oluliselt rohkem, kui neid oli Estonian Airi tipphetkedel.
Lennukid stardivad ja maanduvad teatavasti alati vastutuult. Pärituul stardil pikendaks lennumasina maast eraldumise distantsi märkimisväärselt ja halvimal juhul lõppeks rada enne ära, kui rattad maast lahti saavad. Nordica on startinud vastutuult, just nii nagu lennunduses kombeks. Võib tunduda paradoksaalsena, aga tõsi on see, et vastutuules õhutakistus suureneb küll hoogsalt, kuid tõstejõud kasvab samal ajal kiiremini kui pärituules startides. Nüüd, kus Nordical on rattad mast lahti, oleks õige aeg ka pärituult soovida. Ja kui te mõnel Euroopa lennuväljal näete tuttavat kiiliga lennukit, siis ikka lehvitage omadele.