Pätsi upitamine tühjendab Eesti riiklust sisust. See nõrgendab riiki, teeb ta vastuvõtlikuks kaaperdustele seest ja väljast. Kas sisutühjendajad teevad seda rumalusest, lühinägelikkusest või muust, pole praegu tähtis. Nad eksivad kolmes olulises asjas. Esiteks tõstavad nad riigi vormi ülemaks sisust. Riigi valitseja kõik kuriteod vabandaks nii välja riigi püsimine.
Selline suhtumine riiki käib risti vastu meie põhiseaduse tähele ja vaimule, kus alusväärtusi – vabadust, õiglust, õigust ja demokraatiat – kinnitatakse enne kõike muud. Teiseks, kontinuiteet Pätsi kui esimese ja Kersti Kaljulaidi kui viienda presidendi vahel on tühi formaalsus. Praegune Eesti president ei saa ametivandest tulenevalt jätta hukka mõistmata Pätsi riigipööret. Kolmandaks, ametit ei või samastada inimesega. Päts ei olnud 1934 legitiimne riigijuht ega tagasivaates ka legitiimne president.
Pätsi upitatakse kui Eesti iseseisvuse sümbolit. Velliste küsib: «Miks näis sõjaeelne aeg sõjajärgsetele eestlastele nii ilus?» Ja vastab: see oli vastuolus stalinliku ja hitlerliku tulevaga. Krossi Päts on salv igale Eesti riigi haavale ja loomulikult saab salvi keelaja nii vaid Eestile halba tahta. Aga kus on siin ratsionaalne argument? Päts sümbolina on vabandatav parema puudumisel, aastani 1991.
Hiljem pole ühtki vabandust – sest need saaks vaid tähendada tee lahti jätmist mõnele tulevasele Pätsile. Krossi väide, et «riik kestis läbi Pätsi moraalselt», ei mõtle viimast sõna õigusriigi ja demokraatia moraalina. Velliste räägib 1930. aastatele mõeldes sidususe vajadusest polariseeritud ühiskonnas. Mida mõtleb ta praegusest, kuhu need sõnad samahästi sobiks?