Hiljem töötasin siseministeeriumis ja mulle allusid vabariigis töötavad piirkonnainspektorid. Neil oli kohustus arvele võtta kõik huvipakkuvad isikud, eesmärgiga ennetada uusi õigusrikkumisi, profülaktiliste vestluste läbiviimiseks nii pereliikmete kui ka sõpradega, külastada nende elukohti. See töö ei olnud formaalne.
Käesoleval ajal ma politseitööga kokku ei puutu, kuid meedia vahendusel olen aru saanud, et avaliku korra eest vastutavad politseijõud on suunatud peamiselt liiklusalasele tööle ohjeldamaks liiklusalast olukorda ja välja selgitada alkoholijoobes juhte. Viimaseid on hirmuäratavalt palju. Turvalisuse tagamisel on see tänuväärne töö ja keegi ei ole suuteline kindlaks tegema ärahoitud liiklusõnnetuste arvu. See töö on vajalik, kuid siiski vaid tagajärgede likvideerimine.
Kui süüdlane tasub üldmenetluses mõistetud rahatrahvi, siis sellega kõik lõpeb, kui ei, siis kohtutäitur pommitab teda oma dokumentidega. Kui kohtutäitur ka ei suuda mõistetud rahatrahvi välja nõuda, tekib isikul karistamatuse tunne. Roolijoodikute ohjeldamiseks ja avaliku korra paremustamiseks peaksid liikluspolitsei arvutites olevad andmed laekuma konstaablitele, kes peaksid järjekindlalt külastama arvel olevate isikute elukohti ja läbi viima profülaktilisi vestlusi hoidmaks ära uusi väär- või kuritegusid.
Väärteoprotokollis oleva info «otsus kättesaadav x päeval ja y kuul» asemel võiks edastada info otsuse tegemise ajast. Isiku kohaleilmumisel saaks kohtuväline menetleja enne karistuse mõistmist patustajaga vestelda ja seejärel saab mõista ka objektiivsema karistuse. Selles ei ole midagi uut. Selline menetlemine toimis 1990. aastate algul, mil olin Lääne-Viru maakonna politseiprefekt.
pensionär, endine kohtunik