Vaatan uues portaalis ringi ja olen täiesti positiivselt üllatunud. Kuidas teisiti saakski Eesti riiki tutvustada kui julgelt iseseisvana, avatuna ja ka selliselt küllakutsuvana. Samas hoiatavana, kuna siseneja peab olema võimeline iseseisvalt mõtlema ja tegutsema. Iseseisev mõtlemine ei ole kohane mitte igale inimtüübile ja ühiskonnakorrale. Olen nähtu üle täitsa uhke. Brändrahn kaob mu mõtetest ning otsustan oma Facebook feed’il jagada hoopis eesti uut veebilehte. Eh-eh-hee!
Mu välismaalasest elukaaslane sirvib samal ajal sülearvutis oma Facebooki feed’i ning märkab mu postitust. Ta avab selle ja... satub kohe elevusse. Ta ütleb, et midagi sellist ta hetkel otsibki, kohta, kus saaks iseseisvalt mõtelda. Kohta, kus ollakse avatud mõtlemisele, ideedele ja mõtisklemisele. Talle väga meeldivad ka veebilehel automaatselt jooksvad videod. Ma püüan talle küll selgitada, et selle uue veebilehega käib kaasas ka juba avalikkuses satiiriliselt naeruvääristatud korduvkasutavale puuvillasele «Made in India»-rändkotile prinditud roheline brändrahn, kuid ta eirab täiesti mu ponnistust veebilehe huvitavust niimoodi maha tõmmata. Teda see brändrahn ei huvita. Ta uurib juba veebiportaalis üleval olevaid rahvusvahelisi töökuulutusi. Finaalina otsustab ta uut portaali samuti jagada. Tema rahvusvaheline sõprusringkond Facebookis on 891 inimest. Minu Facebooki koguulatus on 688 inimest, kellest samuti paljud elavad eri riikides üle maailma.
Uudishimust ajendatuna uurin lisaks mitmesuguste, nii suur- kui väikeriikide turismialaseid veebilehti. Külastan nende vahendusel Soomet, Lätit, Rootsit, Šveitsi, Taanit, Norrat, Uus-Meremaad. Estonia.ee on maitsekas, huvitav, julge, originaalne. Iga riik reklaamib ikka oma häid külgi ja Eestile on aastasadade (-tuhandete!) ja lähiaastatega neid häid külgi kogunenud päris palju. Ja pole ka külastatud riikidel mingit müstilist riiki tutvustavat märki – enamasti on selleks lihtsalt lipp, ainult Šveitsil oli lisaks eedelveiss ehk alpi jänesekäpp.
Ei tasu seda brändrahnu liiga tõsiselt võtta. Välismaalsed juba ammu naljatavad Eesti teemal väljenditega E-Stone ja «being stoned» (ingl «pilves olema») – ja kes teab, kuidas see brändikivi kontseptsioon täpselt sündis. Pealegi on ju brändikontseptsioon suunatud eelkõige välismaalastele, mitte sisetarbimiseks. Selles mõttes on Eestile hea kivikamakas estonia.ee näol kätte sattunud küll. Nüüd tuleb seda tabavalt visata nii Brüsselisse, Rooma kui ka kasvõi Moskvasse.