Teine levinud probleem on, nagu Kissinger seda nimetas, «konstruktiivne kahemõttelisus», mis tähendab meelega kahemõttelise sõnastuse kasutamist, et tulevastel läbirääkimistel oleks rohkem ruumi oma huvisid läbi suruda. See võib aidata jõuda kokkuleppeni, aga võib tekitada ka probleeme, kui pooled ei nõustu sellega, milline võim autonoomsetel piirkondadel on.
Murtud lubadused põhjustavad vimma, mis omakorda võib viia uue vägivallani. Kui vägivald jälle pead tõstab, võib see levida regioonist kaugemale ja õõnestada kogu rahulepingu legitiimsust. Sellised probleemid tekkisid näiteks Filipiinidel Mindanao piirkonnas ja ka Palestiinas.
Inimõigusi ei tohi unustada
Enamik rahuprotsesse on väga peened, need hõlmavad tavaliselt osalisi, kellel on võim leping murda ja suruda nõrgemad välja.
Peenete läbirääkimistega kaasnevad peened rahulepingud. Õigus antakse domineerivale vähemusele nõrgemate rühmade arvelt, nende hulgas kõik, kes on piirkonnas võimutseva sõjalise liikumise vastu. Separatistide juhid võivad öelda, et on oma kogukonna tõelised esindajad, kuid neid väiteid toetab tihti vägivald, mitte õigusjärgsus.
Kui lepingus puuduvad konkreetsed punktid inimõigustest, võivad vähemused autonoomsetes piirkondades tunda end teisejärguliste kodanikena. See põhjustaks ebastabiilsust. Samuti võivad relvastatud jõud klammerduda võimu külge.
Ükski neist probleemidest pole vältimatu. Ükski rahuleping pole ideaalne ja Minsk II pole seda kindlasti. Olemas on aga võimalus seda parandada, kui läbirääkijad mõistavad potentsiaalseid ohte.