Erinevate siltide all – üldpädevused, 21. sajandi oskused, sotsiaalsed oskused – on pehme tarkus juba mõnda aega esile tõstetud. Praktikas on selle õppimine ja õpetamine osutunud aga ootamatult keeruliseks. Teoreetikud on kirjutanud tuhandeid lehekülgi pehme tarkuse tähtsusest, samas küsimusele «näita ette, kuidas seda õpetada?» vastuseid napib. Pehmete oskuste didaktika on alles sündimas. Lisaks on nii mõnegi õpetaja enda bukett närtsinud või pole õide läinudki. Nii on ka raske teisi õpetada.
Tegelikult ei ärgita pehmet pööret spetsiaalsed õppeained ega välismaised imekoolitajad. Seda loob koolikultuur. Kultuur, kus domineeriv õppimisviis pole õige jutu kuulamine, vaid ise tegemine.
Väljendusoskus ja -julgus tulevad siis, kui noor inimene saab maast madalast ise öelda ja arvata, kui tema mõtteid võetakse tõsiselt ning tunnustatakse, selmet neid maha suruda. Koostöövõimekus kleepub külge, kui kooliaja rutiin pole mitte omaette nohistamine, vaid ühine õppimine ning koolitööde koos kaaslastega läbi vaidlemine. Vastutustunne kujuneb, kui õppur peab ise otsustama ning oma otsuste eest ka vastutama. Enesekindlust ei osteta internetipoest, see on peegeldus kasvuaja suhetest kaaslaste ja õpetajatega.
Kõik see kokku ongi koolikultuur, kus eesmärk pole mitte pelgalt aine ära õppida ja köstrile üles öelda, vaid see, et igaühest kujuneks väärikas ja elus hakkama saav ühiskonnaliige. Filosoofid ja kasvatusteadlased on sellist pööret juba sajandi jagu tagant tõuganud, nüüd hakkavad ka äritipud samasse paati tulema.