Tootmise odavamatesse paikadesse kolimine ei pruugi tähendada tootmise liikumist kõige efektiivsematesse kohtadesse. Odavust ei pruugita saavutada parema tootmistehnoloogia, etema töö organiseerimise, kvaliteetsemate tootmissisendite vms abil, vaid tänu madalamatele keskkonnastandarditele, kehvematele töötingimustele ja nadimatele palkadele. Peljatakse, et vabakaubandus võib soodustada võidujooksu allamäge madalamate standardite poole, mis tähendab muu hulgas töötajate õiguste ja heaolu halvenemist.
Kokku võttes: alahindama kiputakse nii vabakaubanduse tulusid suuremate võimaluste loomise näol kui ka kulusid töötuse tekitamise, lapsekingades tööstuse arengu pärssimise jm probleemide näol. Varitseb ka oht, et turgude integratsiooni arendamisele keskendumine jätab unarusse või tagaplaanile teised majanduspoliitika valdkonnad, mis mõjutavad innovatsiooni, inimeste kindlustunnet ja majandusarengut.
1 De Grauwe, P. How Far Should We Push Globalisation? Social Europe. 3 November 2016.
2 Campbell, D., Lusher, L. Drivers of inequality: Trade shocks versus top marginal tax rates. VoxEU.org. 8 September 2016.
3 Atkinson, A. B. (2015) Inequality: what can be done? Harvard University Press.
4 Allikas: Eurostat. Lisaks jooksevkonto ülejäägile oli Saksamaal ka valitsussektori eelarve ülejääk, mis ulatus 0,7%ni SKTst. [Ibid] Suuremat fiskaalset stimuleerimist selleks võimalusi omavatelt riikidelt ootab teiste hulgas Euroopa Komisjon: http://ec.europa.eu/news/2016/11/20161115_en.htm
5 Felbermayr, G. (2016) The EU and the USA: TTIP. Routledge Handbook of the Economics of European Integration (ed. Badinger, H., Nitsch, V.) Routledge. Põhjalike lepingute prognooside tulemusi on väga erinevaid: 0,5% on nende seas võrdlemisi pessimistlik hinnang ja 3,9% optimistlik. Ühes teises artiklis Gabriel Felbermayr pakub, et üldine jäme hinnang võiks eri tööde põhjal olla umbes 2%. [Felbermayr, G (2016) Economic Analysis of TTIP. Ifo Working Paper No. 215] USA puhul oleksid võidud samas suurusjärgus.