Lähikuude suurim prioriteet on vältida «Suurt tehingut» Venemaaga: me oleme läbi tegemas «Stardiloendust Jaltani», nagu ütles üks osaleja. Selle kokkuleppe võimalikud elemendid on selged: terrorismivastane koostöö, nõretavad deklaratsioonid sõprusest, sanktsioonide tühistamine, NATO laienemise peatamine (andke andeks Soome, Gruusia, Rootsi ja Ukraina) ning eesliini demilitariseerimine. See võib hõlmata näiteks Venemaa otsust viia Iskander-raketid Kaliningradist ära vastutasuks NATO otsuse eest peatada plaanid Poola ja Baltimaade julgeoleku tugevdamiseks.
Selline tulemus oleks katastroofiline. Eesliiniriigid tunneksid end hüljatuna ja demoraliseerituna. Kremli mõju neis riikides suureneks järsult. Seejärel tõenäolisemaks muutuva konflikti korral oleks Venemaal erinevalt NATOst võimalik kiiresti oma võimekus taastada.
Ma väitsin, et me peaksime võitlema parima tulemuse eest, valmistudes samal ajal halvimaks. NATO ei ole veel hukule määratud. Trumpi valitsuses on piisavalt tugevaid atlantiste, eriti tulevane kaitseminister, ja kongressis on neid veel rohkem. Maailma ignoreeriv isolatsionism võib sobida hästi valimiskampaaniasse, ent selle abil ei ole võimalik riiki valitseda. NATO võib veel suuta kohenda toime tulemiseks kogu Venemaa taktikaarsenaliga – propaganda, küberrünnakud, räpane raha ja majanduslik käteväänamine.
Aga need arutelud on liiga mugavad. Eurooplased peaksid varuplaanina kiiresti valmistuma selleks, mida ma pean tõenäolisimaks tulemuseks: NATO-järgseks julgeolekukorralduseks, kus Ühendriikide osalemine on parimal juhul heitlik. Balti- ja Põhjamaad ning Poola peavad tegema seninägematult tihedat koostööd. Nagu ma märkisin eelmisel aastal oma artiklis «Saabuv torm», ületab nende kombineeritud sisemajanduse kogutoodang Venemaa oma. Nad on raskustes mitte vahendite puuduse, vaid tahtejõuetuse ja puuduliku koordineerimise tõttu.
See on põhimõtteliselt lahendatav. Ma ootan juba järgmist Château Bélat, aga minus tekitab judinaid selle võimalik päevakord.