Juudid on kahtlemata tark rahvas. Kas nad otsiksid suure summa eest kolm korda Iisraeli brändi? Ma ei tea sedagi, ilmselt oleneks see asjaoludest. Aga meie, näete, oleme seda praegu üritamas igatahes kolmandat korda.
Esimesel korral oli tulemuseks «Welcome to Estonia», mille loomise ja turundamise protsess läks maksma üle 13 miljoni krooni. Teisel korral tulemust nagu polnudki, sest Eesti märgi ideekavandi konkursil peaauhindu välja ei antud ning võidufond jagati kõigi finalistide vahel ära. Kolmandal korral on poole aasta töö ja 200 000 euro abil jõudnud uurimismeeskond tulemusteni, et «eestlased on kõik need, kes end eestlaseks peavad» ning me peaksime endast kirjutama «sõbralikult, sisukalt, lühidalt, eristuvalt ja elutervelt».
Need on muidugi üksikud kontekstist välja võetud laused, ning lisaks mõistan, et uurimistöö ei ole veel lõppenud ja me võime oodata lisa.
Minu meelest on meie brändiks need meie targad inimesed, kes teavad, mida raskes olukorras teha, ja suudavad meid välismaal väärikalt esindada, nagu oli Iisraeli brändiks endine president ja hiljuti meie seast lahkunud Shimon Peres.
Üks selline inimene on Viljandi muuseumi direktor Jaak Pihlak, kes saatis Lõuna-Viljandimaa ühinevatele valdadele ja Mõisaküla linnale igati sõbraliku, sisuka, lühida, eristuva ja eluterve kirja, kus hoiatas ühinejaid «Mulgimaa valla» nimetuse kasutamise eest, sest läti-eesti sõnaraamatu järgi tähendab «mulk» lolli, tohmanit, tobu, lambapead ja eeslit. Selle asemel soovitas ta loodavat omavalitsust nimetada Halliste-Karksi vallaks.