Kolumnist Mark Lilla näeb liberalismi lõpu põhjust just nimelt nn identiteedi liberalismi ideoloogia läbikukkumises: see olla küll hea moraalse pedagoogika põhimõte, kuid osutus katastroofiks demokraatliku poliitika jaoks praegusel ideoloogilisel ajal (Identiteedi liberalismi lõpp. New York Times, 18. november 2016).
Selle asemel, et ühiskonda siduda, liita ja ühendada, langes ameerika liberalism moraalsesse paanikasse rassilise, soolise ja seksuaalse identiteedi kaitsmisel, hävitades tegelikult liberalismi algse üldise sallivussõnumi ning takistas nõnda ise ühisel sallivuspõhimõttel areneda välja ühise valitsemise ideoloogiaks: «On tõsi, et identiteedipoliitika on tihti kitsarinnaline, nii selle tõttu, et rõhutab pigem grupikogemust kui individualismi, kui ka selle tõttu, et püüab moraalsete absoluutide võrgustikku – tabusõnad, pühakõnelejad, keelatud argumendid – suruda sisse vasakliberaalset diskursust. Tõsi on ka see, et selline poliitika eelistab pigem metafüüsilist kui materiaalset, pigem eristamist kui ümberjaotust.»
Ehk teisisõnu, kui hakati tuliselt kaitsma kõikvõimalike värviliste vähemusgruppide huve, siis tundis valge kristlasest mees, ja nagu presidendi valimistulemus näitas, ka valge naine, et nüüd on tema väärtused ohustatud, et tema identiteet on jäetud eristusse, et just teda on sellise vastanduse läbi omakorda marginaliseeritud. Kui tänavail hakati hüüdma, et «mustad elud on olulised», siis võisid paljud «valged elud» tunda end ohustatuna, ja tunda, et nemad ei olegi enam olulised.
Kui ühisväärtused ohverdatakse eriväärtustele, on tagasilöök paratamatu ja valus kõigile gruppidele, nii neile, kes parajasti võimule tõusevad, kui ka neile, kes võimu kaotavad. Pikka pidu pole siin kellelgi ette näha.