Hindamise eesmärk on toetada õppimist. Iga õpilane, õpetaja ja lapsevanem peaks suutma vastata küsimusele, mille eest hinne saadi, miks on sooritus elukestva liikumisharjumuse kujunemise jaoks oluline. Näiteks eluliselt oluline on ujumisoskus. Samuti on ujumisoskuseta inimese valikud liikumisharrastusega tegeleda piiratud, sest vaba aja tegevustest oleksid välistatud surfamine, sukeldumine, veelauaga sõitmine jne.
Nii Euroopa Kehalise Kasvatuse Assotsiatsioon, UNESCO kui ka OECD on toonud sisse mõiste «kvaliteetne kehaline kasvatus». Selle all mõeldakse õppeainet, mille roll on laiem kui spordialade õpetamine – see õppeaine annab teadmised, oskused, positiivse hoiaku ja väärtused, mis on vajalikud elukestvaks vormisolekuks ning heaoluks. See, mida õpilane kehalises kasvatuses teeb ja õpib, peaks olema seotud elukestva liikumisharrastuse kujunemisega.
Tulevaks aastaks on Eestis plaanitud alustada kehalise kasvatuse ainekava uuendamisega. Sellest on huvitatud eri osapooled (haridus- ja teadusministeerium, ülikoolid, EOK, kehalise kasvatuse õpetajad jt), see on välja toodud ka Eesti spordipoliitika põhialustes aastani 2030.
Rootsis uuendati ainekava viimati 2009. aastal. Ainekava uuendamise aluseks oli eesmärk, et see oleks selge erinevatele osapooltele, sealhulgas lapsevanematele. Sama tuleb teha Eestis. Ainekavast peab selguma, mis on õppeaines kõige olulisem, miks on see kõige olulisem ja kuidas seda saavutada.
Meil tuleb avalikult läbi arutada, milline on nüüdisaegne kehaline kasvatus ning millist rolli see kannab ühiskonna iga liikme tervise tugevdamisel ja liikumisharjumuse kujundamisel.
2. detsembril on Tartus Atlantise konverentsikeskuses kehalise kasvatuse kaasajastamise foorum