Riiklik lennufirma, räägitagu temast mida tahes, on riigi visiitkaart. See on samasugune nagu lipp, hümn ja vapp. Meeldib see mõnele või mitte, Nordica on teatud mõttes ikkagi rahvuslik uhkus.
Nüüd kumab silmapiiril uus paljulubav algus. Nordica alustas 19. novembrist lendamist Poola LOTi koodi all ja meile avaneb täiesti uus peatükk. Lisandub uusi sihtkohti ja kokkuvõttes avardub maailm üle Varssavi lennates.
Kindlasti uueneb ja täieneb lennukipark (esimesed uudised selle kohta on juba tulnud). Olemasolevad CRJ-700- ja 900 nextGeni tüüpi õhulaevad ei rahulda mitmel liinil nõudlust. Lennukauguski jätab soovida. Peame arvestama, et Tallinn asub ikka Euroopa ääremaal ja suurlinnadesse jõudmine võtab aega. Järgmisel aastal on Eesti riigipeadele eelissihtkoht: oleme Euroopa Liidu eesistujamaa.
Kasvava nõudluse rahuldamiseks on vaja uusi ja suuremaid lennukeid. Õnneks pole meie samasuguses olukorras, kui olid mõne aasta eest leedulased, kes rentisid siit ja sealt lennukeid ning lõid koguni ajutise lennufirma. Viimase tiivad osutusid paraku nõrgaks ja kõik läks ajaloo prügimäele. Meie olukord on praegu kardinaalselt teistsugune.
Kui siiani vaatasime Skandinaaviasse ja langetasime otsuseid sealsete vanakeste soovide järgi, siis nüüd peame harjuma teistsuguse mõtlemisega. Siiani toiminud ettevedu Stockholmi ja Kopenhaagenisse asendub nüüd Varssaviga. Poola pealinn muutub meile arvestatavaks hub’iks.
Muidugi on olemas karid, mis võivad head plaanid nurjata. Me ei tea, milliseid hindu hakkab LOT pakkuma ja kui kaua peab Varssavis jätkulendudega ootama. Kindlasti asendub praegu Varssaviga kord päevas toimuv ühendus vähemalt kahe, kui mitte kolme lennuga päevas. Poolakad panustavad edukalt Aasia ja Ameerika suunale, head ühendused on muu Euroopaga.