Hetkest, kui 2000. aastal hakkas Ameerika meedia markeerima kindla värviga mõlemat suurparteid – vabariiklasi punase ja demokraate sinisega – ei saa ma lisaks selgetele spordivõrdlustele peast välja ka paralleeli Los Angelese kurikuulsate krimigängidega Crips ja Bloods, kelle eraldusmärkideks on samuti vastavalt sinine ja punane värv.
Kahe kriminaalse superorganisatsiooni vahelises mõõduvõtus tundub Michael Moore kui kohtunik, kes üritab oma sekkumisega paigast lükata «asjade tegelikku seisu», saamata ise arugi, et suuremat seaduspära ei suuda enam väärata tema ega keegi teine. Kui Princetoni ülikooli professor Martin Gilens ja Northwesterni ülikooli professor Benjamin Page tõestasid paar aastat tagasi oma uurimuses veenvalt, et Ameerika ei ole enam demokraatia, vaid hoopis oligarhia, siis võib sellest lähtuvalt ka väita, et ei ole mingit vahet, kas järjekordses võimuvõitluses jäävad peale Cripsid või Bloodid, mõlemat mõjutavad huvigrupid ja tegelikud niiditõmbajad on ühed ja samad.
Värviliini pidi vastanduvad suurparteid on territooriumi omavahel ära jaganud ja sellise selge märgistuse mõte on ju see, et süvendada veelgi kindlamini kaheparteisüsteemi ja välistada juba eos võimalus, et areenile astub mõni uus tegija.
Kuigi Moore’i võitlus on suuremas plaanis mõttetu – kui mitte arvestada seda, et filmitegemine on tema leib ja elatis – seisab ta ühe olulise eetilise võitluse rindejoonel, ja selleks on poliitkultuur. Kui sõimamisest saab poliitikas uus norm ka mujal peale riigiduuma, näeme agressiivsete verbaalsete ja isegi füüsiliste rünnakute arvu kasvu avalikus ruumis.
Tuleb uuesti saavutada olukord, kus inimesed oma sõnade eest vastutavad. Võib-olla on seda palju nõuda, aga see annab Moore’i sekeldamisele kauge ja ebatõenäolise, aga vajaliku eesmärgi.