Tehnoloogia, globaliseerumine ja mitmed teised tegurid kujundavad töö definitsiooni järjest ümber, kuid üheks püsivaks omaduseks jääb vajadus pehmete oskuste järele – «oskused elu tarbeks». Partneritevaheline arupidamine, ajurünnakud ja koostöö on tänapäeva professionaalidele tuttavad, kuid me ei saa eeldada, et see tuleb loomulikult, eriti nende miljonite õpilaste puhul, kel puudub ligipääs korralikule väljaõppele ning kolledži ja karjääriplaneerimise ressurssidele. Kasvav ülemaailmne oskuste taseme ebavõrdsus viitab sellele, et paljud noored töötajad on juba maha jäämas.
USA tööjõustatistika büroo andmetel on USA majanduses 5,9 miljonit vaba töökohta, kuid 7,8 miljonit inimest on jätkuvalt töötud. Euroopas on 5,6 miljonit noort töötut ning veel kaks miljonit selliseid, kes ei käi ei tööl ega koolis.
Puudulikud oskused
Samal ajal kui noored inimesed üle kogu maailma väljendavad indu tööle asuda, on paljudel ettevõtetel enda sõnul raskusi leida kandidaate, kes kvalifitseeruksid vabadele positsioonidele. Näiteks üks hiljutine küsitlus Ida-Aafrikas leidis, et kuni 63 protsendil hiljuti kooli lõpetanutest «puuduvad tööturule sisenemiseks vajalikud oskused».
Erinev oskuste tase on aga äärmiselt kulukas. Hiinas maksab see igal aastal majandusele hinnanguliselt 250 miljardit dollarit. USAs on iga-aastaseks kuluks 160 miljardit dollarit ning ettevõtted kaotavad 14 000 dollarit iga üle kolme kuu täitmata olnud ametikoha pealt, aga maksumaksjad on need, kes kannavad töötuskindlustuse ning teiste turvavõrguprogrammide koormat. Ühendkuningriigis ja Austraalias vastavalt on ebavõrdsete oskuste taseme kuluks 29 ja 6 miljardit dollarit aastas.