Lapse arengut mõjutavad positiivses suunas piisav liikumine, mängulisus, elamuslikkus, loomingulisus ja kogemuslikkus, neile töötavad vastu liigselt autokeskne ja istuv elustiil ning pidev ümbritsetus nutiseadmetest. 2014. aastal Katrin Aasvee ja Jaana Rahno poolt läbi viidud Eesti koolilaste tervisekäitumise uuringust selgus, et lapsed ei liigu piisavalt: ainult veerand Eesti lastest ja noortest liigub ühe tunni päevas, nagu soovitab Maailma Tervishoiu Organisatsioon.
Vähene kehaline aktiivsus on aga suur terviserisk ja põhjus, miks on tekkimas nn tagaistme põlvkond, kellel avalduvad erinevad ülekaalulisusega seotud terviseprobleemid, keskendumishäired, samuti vähenenud sotsiaalsed oskused. Lastel on kadumas teadmised ümbritsevast keskkonnast ja võime looduses toimuvaga seoseid luua. Hea ja kvaliteetne väliruum liikumiseks, kohtumisteks ja erinevateks füüsilisteks tegevusteks on muutumas aina olulisemaks, mõjutades laste igapäevaseid liikumisvalikuid.
Koolihoove ei ole maksimaalselt ära kasutatud
Koolihoovid omavad laste arengu mitmekülgsel toetamisel suurt potentsiaali, millele meil ei ole seni tähelepanu pööratud ega seda ka ära kasutatud. Tulevikus võiks just koolihoov pakkuda lastele enam võimalusi aktiivseks liikumiseks, mitmekülgseks tegutsemiseks ja õppimiseks. Välisriikide praktika näitab, et lasteasutuste väliruumi oskuslik kujundamine meelitab õpilasi rohkem väljas liikuma, on õpetajale ainetundides heaks abimeheks ning suurendab otseste kogemuste kaudu laste maailmapilti ja veendumusi.
Mitmekülgne koolihoov pakub võimalust uurida lähemalt ümbritsevat keskkonda ja mõtestada looduses toimuvaid protsesse, võimaldades lastel õppida läbi kõigi meelte ja isikliku kogemuse, mis on teadmiste kinnistamisel eriti oluline. Uuringud on näidanud, et lapse suhestumine ümbritseva looduskeskkonnaga omab määravat tähtsust elukestvate väärtushinnangute ja täisväärtuslikuks inimeseks kujunemise seisukohast.