Vajadusest, riigiettevõtete juhtimise põhimõtted üle vaadata ja muuta, on räägitud aastaid. Sellel suvel võeti lõpuks vastu kaua küpsenud riigiettevõtete juhtimise põhimõtteid kirjeldav nn valge raamat, mille üks sisulisemaid muudatusi saab olema näiteks, et edaspidi hakkab riigiettevõtete nõukogusid komplekteerima selleks rahandusministeeriumi juurde moodustatud töörühm, seades valikukriteeriumiks mitte parteilise kuuluvuse või teened parteide ees, vaid kompetentsi vastavas valdkonnas.
Erinevalt rohelise tee saanud riigiettevõtete juhtimise põhimõtteid kirjeldavast valgest raamatust on majandus-ja taristuministri transpordiettevõtete konsolideerimise plaan jäänud toppama. Ja hea on.
Majandusministri plaan on luua transpordisektori ettevõtete ja ministeeriumi vahele veel üks juhtimistasand ehk valdusettevõtte (holding'u) näol. Holding-ettevõtte loomine aga lisab juhtimistasandeid, mitte ei vähenda neid. Iga juhtimistasand, mis juurde luuakse, loob omakorda juurde nn pimedaid nurki, suurendab võimalust hämada ning vastutusest kõrvale hiilida. OECD arvates on riigiettevõtete loomulik probleem juhtimistasandite paljusus – juhatus, nõukogu, ministeerium, valitsus, riigikogu – mida pigem tuleks minimeerida, mitte kasvatada.
Juhtimistasemete lisamine, võimalikud konsolideerimised jms. vastupidiselt vähendavad läbipaistvust ning raskendavad valdkonnas püstitada strateegilisi ülesandeid ja jälgida nende täitmist.
Majandusministeeriumil on täna valdkonnapõhised valdusüksused. Tallinna Lennujaam haldab lennujaamasid s.t arendab riigi spetsiifikast tulenevalt lennujaamade võrku Eestis; Tallinna Sadam opereerib sadamaid ja mõningaid laevu; kunagi olid koos ka Eesti Raudtee ja EVR Cargo, kuid tulenevalt ELi reeglitest, et vedaja ning operaator peavad olema lahutatud, seda ka tehti. Niisiis, kuna tegemist on valdkonnapõhiste valdusüksustega, on väga raske ette kujutada planeeritavat efektiivsust.