Riigikaitse on nagu linn, mis ei saa kunagi päris valmis. Alati saab midagi täiustada, alati on midagi lisada. Riigikaitse eduka arengu tagatis ei ole rapsimine ohtude ilmnedes, vaid ohtude ennetamine ning pikaajaline planeerimine. Juba lähiajal kinnitab valitsus Eesti riigikaitse järgmise kümne aasta arendamise plaani. See riigikaitse olulisim dokument annab visiooni, kuidas kasvab järgmisel kümnel aastal Eesti võime ennast ohtude vastu kaitsta.
Rahvusvaheline julgeolekukeskkond ei ole alates külma sõja lõppemisest olnud kunagi nii ärev kui praegu. Ukrainas ehk siinsamas Euroopas käib endiselt sõda, kus kahe ja poole aastaga on hukkunud juba ligi 10 000 inimest. Süüria tapatalgutele ei näi kuuendalgi aastal lahendust. Venemaa tahab lammutada senist julgeolekukorda ja pingestab jõudemonstratsioonidega suhteid läänega, mille viimased ilmekad näited on Vene hävitajate provotseerivad haagid Läänemere kohal, aga ka küberrünnakud.
Idast lähtuva agressiooni kõrval varitseb meid lõunast aga sootuks teistsugune, piirideta ja pealinnata oht – terrorism. 14. juulil Lõuna-Prantsusmaal juhtunu tõttu puudutab see Eestit lähemalt kui kunagi varem. Vahetult meie piirkonda puudutavad ohud võivad olla seega ajendatud mujal tekkinud pingetest. Samuti ei pruugi need ohud alati liikuda roomikutel ja marsisammul.
Varustame meie jalaväe lahingumasinate, soomustransportööride ja iseliikuvate suurtükkidega, kuid järgmisest kevadest toetab meid NATO liitlaste raske soomuspataljon, mille relvastuses on ka tankid.
Eesti riigikaitse põhiülesanne on tagada meie vabadus, meie inimeste meelerahu ja kindlustunne. See on ka sõnum meie partneritele, et Eestisse tasub luua ettevõtteid, investeerida ja turistina külas käia. Eesti riik ei pea oma kaitsevõimet edasi arendama mitte ainult traditsioonilise sõjalise kaitse võtmes, vaid laiapindselt ja kõikehõlmavalt, andes suuniseid siseturvalisuse, elutähtsate teenuste tagamise ja muude riigikaitse tegevussuundade edasiviimiseks.