Lisaks säilivad erisused taksodele, kel on võimalik kasutada kiiremaks teenindamiseks ühistranspordiradu, oodata taksopeatsustes ja teenindada eksklusiivselt kliente lennujaamas, sadamas jne. Kokkuleppevedu on võimalik tellida üksnes digitaalse platvormi kasutajal selle sama platvormi vahendusel. Taksosid seevastu võib tellida kõiki võimalusi kasutades.
Majanduskomisjoni plaan
Hetkel on majanduskomisjoni plaan selline, et järgmisel nädalal jätkatakse ühistranspordiseaduse teise lugemisega ning hiljemalt novembri alguses on seadus täiskogus teisel ja kolmandal lugemisel.
Rääkides regulatsioonist ja ausatest reeglitest on pisut murettekitav viimasel ajal taksodega juhtunud ebameeldivate sündmuste silmatorkav hulk. Alles eelmisel nädalal päädis sõnelus taksoarve pärast naiskliendile pipragaasi näkkulaskmisega. Või üks teine hiljutine juhtum, kus purjus taksojuht proovis politsei eest põgeneda ja põhjustas lõpuks politseiametnikule vigastusi. Seadusandjana on meie soov taolisi taolised üksikjuhtumid viia miinimumini.
Lugejale tausta avamiseks on oluline välja tuua ka taust Eesti taksoturu kohta. Tallinnas tegutseb ligi 40 erinevat taksofirmat. Neist suurimad on Tulika ja Tallink, kes moodustavadki põhiraskuse kõigist Tallinna taksodest. Raul Kalev on pool aastat tagasi asutatud liidu esimees, mis ühendab endas nelja väiksemat taksofirmat.
Aga loomulikult võtame arvesse käigi osapoolte arvamusi, nii väiksemate kui suuremate tegijate omi.
Innovatsioon ja tehnoloogia on alati heaolu parandamise ja paranemise eelduseks. Selle asemel, et vananenud seadusandlusega innovatsiooni maha suruda peame andma inimestele rohkem valikuvõimalusi.
Jagamismajanduse teenused on tegelikult alles lapsekingades. Need tehnoloogiapõhised teenused arenevad lähiaastatel kiirelt ja loovad uusi võimalusi, millest varem ei oleks keegi osanud unistadagi. Need teenused ei asenda vanu, küll aga loovad uusi võimalusi. Ja mis peamine - ainuüksi Eestis on juba kümned tuhanded inimesed osalised selles uues majanduses. See on Eesti võimalus.