Pangandus põhineb usaldusel, mis kõige selgemalt väljendub investeerimisteenuste osutamises. Klient annab panga usalduse vastu õiguse käsutada oma raha (vara). Olenevalt volitustest võib panga teenus seisneda kas isiklikus soovituses, kuhu instrumenti investeerida, või väärtpaberiportfelli valitsemises. Artiklis on käsitletud peamiselt investeerimisnõustamisel ja väärtpaberiportfelli valitsemisel kaasnevaid kohustusi, kuna nende teenuste puhul küsib klient nõu: «Kuhu ma peaksin investeerima?»
Pank on kohustatud osutama investeerimisteenuseid õiguspäraselt, piisava asjatundlikkuse, täpsuse ja hoolikusega, lähtudes kliendi parimatest huvidest. Võib- olla olete kokku puutunud pankade vastutust välistavate lausetega «iga investeeringuga kaasneb risk, võid kaotada kogu oma investeeringu», kuid siin tuleb märkida, et ainult hoiatuse esitamine ei vabasta panka kohustusest ega välista igal juhul ka vastutusest. Eeltoodust lähtuvalt saame rääkida eeskätt järgnevatest panga kohustustest.
Kohustus olla asjatundlik
Panga töötajad on piisavate teadmiste, kogemuste ja kvalifikatsiooniga andmaks kliendile soovituse investeeringu tegemiseks, mis vastab kliendi riskitaluvusele. Eeltoodu käib peamiselt täisvolitusega väärtpaberiportfelli valitsemise teenuse kohta, kus pank teeb otsuse kliendi eelneva nõusolekuta. Näiteks võiks täisvolitusega väärtpaberiportfelli valitsemisel lugeda asjatundlikkuse kohustuse rikkumiseks, kus pank otsustab investeerida kliendi vara finantsinstrumenti, kontrollimata viimase sisu kui vastavust kliendi riskitasemele.
Kohustus olla hoolas
Investeerimisteenuse osutamine algab potentsiaalsele kliendile teabe esitamise kui ka hankimisega. Kliendile esitatav teave peab sisaldama teavet teenuste, väärtpaberite olemuse ning riskide kohta, mis võimaldaks kliendil ja potentsiaalsel kliendil aru saada kaasnevatest riskidest. Arusaadavalt vajab tavaklient (enamik kliente) kõige rohkem n-ö «käehoidmist» ja tuleb kohaldada kõrgendatud hoolsusstandardit.