Ehkki enamik inimesi naudib tõenäoliselt lihtsalt väikest jalaga löömise täpsusharjutust ja ekspositsiooni graafilist lahendust, võib see teiste jaoks solvav olla.
Kahtlemata ei tohi ignoreerida ka pedagoogilist mõju noortele ehk kellelegi jalaga virutamise soosimist. Nii ei puuduta solvumine mitte üksnes usklikke, vaid ka neid, kelle arvates on jalaga tagumine väljaspool jalgapalliplatsi vastuvõetamatu.
Ekspositsiooni arvustajad on leidnud, et see solvab eestlasi, kes on üle 800 aasta elanud Maarjale pühendatud maal. Olgu öeldud, et pilte hävitasid ühtmoodi nii sakslased kui ka eestlased, nii pole selles midagi ülearu rahvuslikku või eestlastele ainuomast.
Maarja kujutis, mida eksponeeritakse, pärineb Lotmani sõnul 19. sajandist ja sellel pole reformatsiooniga midagi pistmist.
Kõige enam sai piltide hävitamises kannatada Tallinna linn, kuid Tallinnas lõppes pildirüüste üsna kiiresti, sest kohalik võim pani sellele, nagu igale teisele korrarikkumisele ja korralagedust esilekutsuvale nähtusele, päris kiiresti piiri. Tõsi, hiljem esines piltide hävitamist Tartus ja ka teistes suuremates Eesti linnades.
Seisukohti on erinevaid. Ehkki ühelt poolt on tõesti tegemist ilmeka ajalookäsitusega, on näiteks Mihhail Lotman juhtinud tähelepanu, et kuju ajaloolises paikapidavuses on tõsiseid kahtlusi. Maarja kujutis, mida eksponeeritakse, pärineb tema sõnul 19. sajandist ja sellel pole reformatsiooniga midagi pistmist.
Ehkki tõenäoliselt kasutatakse Maarja kuju selle sümboliväärtuse tõttu, oleks pildirüüste kajastamiseks võimalik leida midagi ajalooliselt autentsemat ja sündmust ennast kujutavat. Kildudeks võib puruneda ka mõni pilt, kus pildirüüstet kujutatakse. Tõsi on ka asjaolu, et Maarja sellisel moel eksponeerimine on reformatsiooni vulgaarsem väljendus, mille esiletoomine näitab küll usupuhastuse ühte tahku, ega ei anna kindlasti kogu protsessist täielikku pilti.