Allar Jõks vastandus teistele kandidaatidele selles debatis vähem (kuigi valitsusega üldiselt rohkem), ent paistis väitluses silma konkreetsete ja sisukate arvamustega ning väga täpse nägemusega just presidendi rollist. Samuti tõi ta teemasse sisse uusi, aga põhjendatud mõtteid. Näiteks Euroopa armee küsimuse tõstatas esmaselt just tema, tuues välja, et see on kindlasti teema, mida president vastavate institutsioonidega arutama peaks.
Kallase hindamisel ei olnud kohtunikud ühel meelel. Tema kommentaarid erinevate poliitikavaldkondade (pensionisüsteem, tööjõuturg) ei jäta kahtlust, et tegemist on just Eesti elu edendamise mõttes väga ambitsioonika kandidaadiga, ent selles debatis kuulsime sellest vähem. Kallas viitas sageli enda pikale kogemusele Eesti kunagiste reformide juures, seda samas hästi põhjendamata. Helme sõnavõttu sekkumist pidasime väitluse kulgu silmas pidades tugevuseks.
Mailis Reps esines väitluses stabiilselt ja hästi, ent paistis paaris teemas silma poolikult põhjendatud ja laiendamist vajavate mõtetega. Näiteks pensioniea tõstmisest rääkides eiras ta kulude jätkusuutmatuse probleemi ning rääkides vajadusest suurte lahenduste ja nutikate ideede järele ei toonud ta selle kohta mõnda näidet. Olgugi et Reps on oma retoorikat presidendi rollist läbi väitluste pehmendanud, ei ole selge, kuidas tema esitatud visioon presidendi, mitte peaministrina ellu viidud saab. Ebapresidendilik oli ka kommentaar Läti kaitsepoliitika kohta. Tugevate teemadena tõi Reps sisse näiteks väärika vananemise problemaatika ja siseturvalisuse olulisuse.
Mart Helme domineeris sõnavõttude mahus ja sageduses väitlust tugevalt ning paistis silma särtsaka ja karismaatilise, jõuliselt vastanduva kandidaadina. Samas jäid paljud esitatud ideed vajaliku põhjenduseta ning käsitlemata ka presidendi roll - milline president, mitte peaminister, Mart Helme oleks. Peame õigustatuks Jõksi hinnangut Helmele eestivenelaste teemade asjus paanika külvamise kohta, piiri peal olid ka kommentaarid Pronksiöö ja põgenike kohta. Põhjendamata jäid õhku näiteks mõtted majanduskasvu allikate ja kaitsekulutuste just täpselt nii palju suurendamise kohta (viimase puhul tekib ka küsimus, miks on selline seisukoht presidendi programmis).