Seetõttu leiab Eesti Üliõpilaskondade Liit, et kõrgkoolidesse tuleb luua akadeemiline kohus, kuhu diskrimineerimisjuhtumitega pöörduda saab. Taolist instantsi vajavad ka kohalikud üliõpilased, sest diskrimineerimine ei puuduta ainult mujalt pärit üliõpilasi. Samuti leidub liiga palju veel seda, kus õppejõud õppekorralduseeskirja peale vilistavad ja sellega puhtalt pääsevad.
Tugiteenused
Rääkides rahvusvahelistumise soodustamisest ei saa üle ega ümber tugiteenustest. Kui me soovime siia rohkem häid õppejõudusid, teadlasi või doktorante välismaalt, siis ei ole küsimus ainult rahas. Peame arvestama ka sellega, et tihti on neil oma pere, mis tähendab, et juurde on vaja nii rahvusvahelisi lasteaedu kui ka koole. Küsimus on seotud ka ettevõtlusega, mis on üha rahvusvahelisem, ja samuti avaliku sektori ja rahvusvaheliste institutsioonidega, kus rahvusvaheline tööjõud on pigem reegel kui erand.
Tugiteenuste puhul vajab kindlasti veel arendamist praktikanõustamine. Kuna praktikasüsteem Eestis ei ole jätkuvalt süsteemselt üles ehitatud, siis see puudutab ka kohalikke üliõpilasi. Samas on rahvusvahelistel üliõpilastel veelgi raskem praktikakohta leida.
Olukorra illustreerimiseks toon näite TTÜst, kus inglisekeelsel õppekaval «e-Governance Technologies and Services» («E-riigi tehnoloogiad ja teenused») muudeti varem kohustuslikuks olnud praktika vabatahtlikuks, sest rahvusvahelised üliõpilased ei leidnud omale praktikakohti. Kuna praktikakoht peaks andma üliõpilasele võimaluse rakendada oma teadmisi töömaailmas, siis ei ole kindlasti tegemist jätkusuutliku lahendusega. Samal ajal aga taovad tööandjad pidevalt trummi, et üliõpilaste oskused on elukauged. Muidugi võivad need olla elukauged kui ei ole praktikakohti, kus üliõpilane saab õpingute raames praktilise kogemuse kätte.
Seega soovin jõudu ja jaksu uueks õppeaastaks ka kõrgkoolidele, haridus- ja teadusministeeriumile ning tööandjatele, sest tööd on veel palju teha. Üliõpilased on samuti valmis panustama ja lahendusi pakkuma, kuna meie näeme neid probleeme rohujuure tasandilt.