Kui esimeses faasis saadakse stardiraha 10 000 euro ringis, siis teises kaasatakse üldjuhul seemneraha summadega, millel üks null lõpus juures – enamasti jäävad summad vahemikku 100 000 – 300 000 eurot.
Selle etapi lõpuks peaks turu tõendus toote vajalikkusest olemas olema – on tekkinud maksvad kliendid. Kusjuures Mari Vavulski sõnul leitakse, et selles faasis pole õige kasutada veel makstud turundust, õigeks näitajaks loetakse inimeselt inimesele liikuva info mõju.
Lõpetuseks ootab ees juba selgelt kasvufaas teistel turgudel. Ehk siis periood, kus üks edukas Eesti start-up-ettevõte avab müügikontori Londonis ja paneb turundusmeeskonna tööle San Franciscos ja Singapuris.
Mari Vavulski hinnangul peaks kogu idufirmade kogukonda edasi viima ja eest vedama ikkagi eraturg – mida rohkem meil on eramängijatega koostöös tehtud investeerimisprojekte, seda edukamad me oleme.
«Kui euroraha saab otsa ja toetused ära kaovad, siis kukuks ju kõik kokku. Mida varem me kaasame erainvestoreid, seda parem,» arvab ta.
Heidi Kakko sõnul ei ole idufirmadele praegu ette nähtud peaaegu mingeid eurotoetusi, ehk valdav osa tegutsebki algusest peale erainvestorite toel või siis bootstrapping-olukorras, ehk üritavad kulusid võimalikult madalal hoides võimalikult palju toodet ja teenust arendada, et saaks esmaste klientide käest hakata tasu küsima.
Selleks et üles ehitada üle sajamiljonilise turuväärtusega ettevõtteid, läheb vaja umbes 20 miljonit eurot kasvuraha – mitte ükski Eesti riskikapitali sisaldavatest fondidest selliseid investeeringuid teha ei suuda.
Heidi Kakko sõnul on Eesti suurimad riskikapitali fondid mahuga veidi üle 40 miljoni euro. Jällegi riske maandades ja investeeringute vahel mitmekesistades ei tohiks sellisest fondist ühte ettevõttesse investeerida rohkem kui 10–15 protsenti fondi kapitalist. Ehk juba see eeldab, et ka siis lähevad Eesti idufirmad rahvusvaheliste investorite juurde suuremaks kasvuks raha kaasama.