Tundub, et ettepaneku autoreid, nii nagu paljusid teisi ülikoolide asjus arvajaid, pimestab eelkõige maailma tippülikoolide, üldjuhul edetabelite kümne esimese ülikooli – Harvardi, MITi, Oxfordi, Cambridge’i ja veel mõne USA ja briti ülikooli, ehk ka Zürichi tehnoloogiaülikooli – aura. Eelnevale lisandub ettekujutus, nagu võiks tippülikoolidest saadava tipphariduse toel igast üliõpilasest Einsteini vormida.
Nimetatud ülikoolid on tõepoolest maailma 20–25 tuhande ülikooli kõige tuntumad esindajad, kelle maine on kujunenud viimase sajandi ingliskeelse akadeemilise teaduse najal. Ülikoolid on parim näide mainest sõltuvast «headusest» – hea on see ülikool, mida avalikkus ja akadeemilised kolleegid heaks peavad, millest nad on kuulnud.
Hea maine annab omakorda võimaluse üliõpilasi ja õppejõude valida ning parimad neist jahivad talente globaalselt. Talendid ja tipud tõmbavad ligi edujanust raha nii riigilt kui ka erasektorist ja loomulikult on kõige selle tulemuseks ülikooli veelgi parem rahvusvaheline maine ja sellest toituv akadeemiline tase.
Tippülikool tänapäeva maailmas on üleilmselt avatud ingliskeelne ülikool, kus töötavad ja õpivad maailma parimad. Siit tuleneb esimene vältimatu järeldus Eesti jaoks – tippülikool ei saa paraku olla eestikeelne ülikool ega isegi eesti ülikool selles mõttes, et siin õpivad ja töötavad valdavalt eestlased ning lõpetajad asuvad Eestis tööle.
Vähegi sisuline võrdlus tippülikoolidega osutab asjaolule, et ühemiljoniline tagamaa suudab tagada tippülikoolile parimal juhul paar protsenti liikmeskonnast ja tippülikoolide lõpetajate tööturg on üleilmne. Mida niisuguse ülikooli Eestis asumine meile tegelikult annaks, pole mulle selge.