Siinkohal pean oletama, mida autor mõtles. Tavaliselt pole läänelikel konservatiividel probleeme nn negatiivsete õigustega ehk nendega, mida saab tagada nii, et teised inimesed (grupid, riik) jätavad midagi tegemata: ei tapa (erandina vaidlus surmanuhtluse üle), ei orjasta, ei piira sõnavabadust, ei võta inimeselt meelevaldselt ära tema vara jne. (Tõsi, tõupuhtalt piiranguteta pole päriselus needki – sõnavabadust piirab näiteks eraelu kaitse, omandi käsutamist naabrite õigused jne. Kas kunstivabadus on absoluutne, selle üle vaieldakse meilgi.)
Ilmselgelt langeb aga kriitika ja küsimuste alla üks osa nn positiivsetest inimõigustest ehk need, mille tagamiseks tuleb teistelt inimestelt ja gruppidelt midagi ära võtta või kedagi millekski sundida. Kõige lihtsamalt öeldes selliste õigustega, mida saab garanteerida siis, kui riigil on selleks raha ja/või inimesi, kes tahavad ja oskavad midagi teha. Ja demokraatiast kinni pidades, juhul kui need, kellelt midagi ära võetakse, on sellega nõus.
Siit ka küsimus, kas on mõtet inimõiguseks kuulutada midagi, mille täitmise eeldus on tegelikult ühiskonna enda tajutud solidaarsus – arusaamine, et nii on hea ja kasulik talitada, et oleme valmis selle nimel omast midagi kaasmaalaste või jagatud keskkonna hüvanguks ära andma. Mis on sedasorti õiguste juures see tegelik tuum, miinimum, mille järgimiseta pole riik demokraatliku õigusriigi nime vääriline?
Kui tahate mõista, miks näiteks briti konservatiivide seas on teatavat kandepinda koledalt kõlaval ideel, et tuleks end Euroopa Inimõiguste Kohtu võimu alt ära manööverdada, siis siin ongi põhjus. Arvatakse, et inimõiguste alla on liigitatud küsimusi, mis loogiliselt võiksid kuuluda rahvusriigi parlamendi ja kohtu pädevusse.