Küllap on kõigile eestimaalastele omane roheline või vähemalt rohekas mõtlemine ja otseselt loodust kahjustada ei taha meist keegi. Aga siiski – eakamad perenaised mäletavad aega, kui Pravdasse pakitud heeringas oli pakendikultuuri sümbol, kui jahu ja suhkur puistati poes kokku keeratud pabertorbikusse, hakkliha ja kohupiim olid pakitud paberisse (mis loomulikult hakkas tilkuma) ja piim oli pooleliitristes klaaspudelites (mis kaalusid ligi pool kilo), nii et piima koju viimiseks tuli tassida ligi kaks korda raskemat kandamit, millest pool tuli pärast poodi tagasi viia. Toiduainete pakendikultuur on suuresti ka hügieeni küsimus ja võib arvata, et siit tulenebki mõningate nakkushaiguste vähenemine viimastel kümnenditel.
Kindlasti on otstarbekas kilekotte korduvalt kasutada. Päris igat asja pole ka mõtet kilekotti pista – mõni agaram müüjanna pakib isegi raamatu kilekotikese sisse, kui see juhuslikult toidupoest osta. Näib, et kilekottide lindude toidulauale jõudmise peamine põhjus on siiski prügimajandus. Ma ei usu, et perenaised, kes on kilekotikesega puuvilja ostnud, selle koti aknast välja viskavad. Hoopis tõenäosem on, et see jõuab prügikonteinerisse ja sealt prügimäele. Seega peaks võtmeks olema avatud prügilate likvideerimine ja prügi tõhusam sorteerimine.
Alternatiiviks kilekotile soovitatakse paberkotte, tekstiilkotte ja plastvõrkusid. Paberkott on ammune tarkus, minu mäletamist mööda olid mitmesuguses suuruses pruunikad paberkotid ja -kotikesed kasutusel juba sõjaeelses Eestis. Ka riidekotte on perenaised poes käimiseks alati kasutanud. Ja võrk – tõsi küll, tekstiilist, mitte plastist – oli nõukogude ajal igal perenaisel alati käekotis – äkki poes «antakse» midagi defitsiitset, siis peab olema võimalus see kuhugi panna. Kuna toiduained ei olnud korralikult pakendatud, polnudki hästi võimalik nende jaoks head kandekotti kasutada – see oleks kiiresti määrdunud.