Lisaks omavahelisele konkurentsile võistlesid kommertsalustel linnadevahelist bussiliiklust korraldavad bussifirmad juba teist aastat ka Elroni rongidega. Tõelised lahingud käisid ja käivad tänaseni hoopis seal. Põhjuseks on, et riigiettevõte, mis tegutseb ühtsel transporditurul, hoiab piletihinda riigieelarve rahadega kunstlikult all. Sisuliselt on see sama, kui olümpiamängudel oleks ühel võistlejal lubatud ametlikult kasutada dopingut, kõik teised peavad aga käima kontrollis. On selge, et ebaausa konkurentsi tõttu bussiettevõtete majandustulemused kannatavad, mida kinnitavad ka tänaseks avaldatud aastaaruanded.
Liiniload
Superbusi juhtidega oleme nõus, et ka täna kehtivas regulatsioonis on jätkuvalt murekohti. Ka Lux Express on juhtinud maanteeameti tähelepanu liinilubasid puudutavatele kaalutluspõhimõtetele ja nende kitsaskohtadele, eelkõige nn fantoompeatuste probleemile.
Nimelt muutus uue liinilubade väljastamise korra ja kaalutluspõhimõte kehtestamisega liinilubade väljastamisel oluliseks kriteeriumiks vahepeatuste arv. Liinide kaalutlemise juhend ütleb, et «parem» bussiliin on selline, mis teeb marsruudil rohkem peatusi. Näiteks tekkis kevadel ootamatult olukord, kus Lux Expressi poolt aastaid pakutav ekspressühenduse teenus hinnati liinilubade pikendamisel korraga «halvemaks» ning esitatud liinide opereerimise taotlust ei pikendatud. Olime sunnitud loobuma ekspressliinidest, et saaksime tervikuna jätkata.
Oleme Lux Expressis aastaid pingutanud selleks, et tuua Eesti turule selline ühistransport, millega inimesed tahaksid sõita. Usun, et see on meil õnnestunud ning loodan, et saame reisijate ootustele vastavat teenust pakkuda ka edaspidi ning ühistranspordi arengut pidurdavad kaalutluspõhimõtted saavad muudetud. Maanteeameti plaan probleemiga tegeleda on kahtlemata tervitatav.
Olen alati olnud avatud turu ja eluterve konkurentsi usku. Ja olen seda jätkuvalt. Seetõttu on meil turult lahkunud tegijast kahju. Olime küll konkurendid, kuid töötasime ühe eesmärgi nimel – teha ühistranspordi turg laiemaks. Kõikidel turuosalistel on selge, et kasv võib toimuda mitte konkurentidelt reisijaid meelitades, vaid eelkõige läbi selle, et tänu teenuse kvaliteedile ja kättesaadavusele meelitame bussidesse ka need inimesed, kes eelistavad siiani veeta aega autoroolis.