Veidi looduslikku paeklibusse süvendatud ühine haualohk ja maetute asend tihedalt üksteise kõrval ei jätnud kahtlust, et tegu oli ühishauaga. See tähendab, et isikud olid surnud kas korraga või väikeste intervallidega ja maetud üldiselt ristiusu kombe kohaselt idalääne suunas, peaga läände. Mingist kiirustamisest näis aga tunnistust andvat luude ja eriti käeluude asend, mis ei ole rangelt risti rinnal. Tundus, et tegu on katkusurnutega, kes maetud kiirustades.
Luud määras Ajaloo Instituudi antropoloog Raili Allmäe. Tema hinnangul oli tegu ühe 11–15-aastase lapse või noorukiga (idapoolne, osalt müürinurga alla jäänud matus), mehe skeletiga vanuses 45+ aastat, naisematusega vanuses 50+ aastat ja viimaste vahel lapsematusega vanuses 7 aastat ± 30 kuud.
Arhiividokumentide ja leitud luustike seostamine
Läänemaa kontekstis on 20. sajandist varasemate luustike leidmisel teada paar õnnestunud seostamist konkreetsete isikutega. Vahest kuulsaim neist oli professor Olaf Silla identifitseeritud ordumeister Otto von Lauterbergi (langes 1270. a. lahingus leedulastega) pealuu, mis leiti Karuse kiriku kooriruumist. Kahjuks on pealuu tänaseks päevaks kaduma läinud.
Teiseks avastuseks oli käesoleva artikli kaasautori arhivaar Kalev Jaago leitud seos Haapsalu Võllamäelt leitud luustiku ja kirikuraamatu järgi 1798. aastal võllamäele maetud enesetapja Buxhövedeni Reinu vahel. Haapsalu juhtumi puhul sai seostamise võtmeks Martin Malve tuvastatud lahkamisjäljed luustikul ja lahkamise mainimine ka Haapsalu kiriku surmameetrikas.
Karuse kiriku vanimast kirikuraamatust (1685–1728) Peanse külas Jaani-Aadu nimelist talu ei leia. Küll aga selgub Lihula mõisa 1782.–1858. a. hingeloenditest, et talu nimi kujunes Leti Ado Jaani poja Aadu (1756– 1818) nimest. Seega, varasemates arhiiviallikates on see talu kandnud Leti nime. 1835. aastal on taluperemees saanud ka perekonnanimeks «Lett». 1686. a. vakuraamatus on 13 Peanse talu hulgas ka Leti Andrese (usaldusväärsema kirikuraamatu järgi Andruse) talu. 1692. aastal on kirikuraamatus peremehena nimetatud juba tema poega Mihklit. Kirikuraamatus leiduvad andmed kahe Mihkli lapse ristimisest, kuid selle perekonna matmise või suremise kohta kirikuraamat vaikib.