Propastop ei tea konkreetse juhtumi kõiki fakte. Kõhklusi tekitab asjaolu, et nii otsekoheselt sõnastatud eesmärgiga taolisi kampaaniaid reeglina ei korraldata. Pigem on tõenäoline, et kõnealuse ettepaneku taustaks on mõne Venemaaga äri ajava ettevõtte või ärimehe eraalgatus.
Lugu tuletab siiski meelde, et Kreml otsib oma sõnumitele erinevaid väljundeid. Kui vaadata Venemaa varasemaid sarnaseid mõjutustegevusi Läänes, siis näeme, et nende läbiviimiseks kasutatakse MTÜ-sid ja sihtasutusi, mille rahastamise niidid viivad ida suunas. Selliseid kolmanda sektori organisatsioone leidub ka Eestis (loe näiteks selleteemalist postitust). Antud seltskond suudaks sanktsioonide vastast kampaaniat tellida või läbi viia Kremlist endast oluliselt varjatumalt.
Maailmas on mitmeid näiteid, kui PR-firmasid on edukalt palgatud mingite välispoliitilist eesmärki täitvate kampaaniate läbiviimiseks. Eestis on tuntuimaks selliseks juhtumiks 10 aastat tagasi Nord Streami esimese gaasitoru rajamise ümber toimunu. Täpsustuseks tuleb rõhutada, et Gazpromi enamusosalusega ühisfirma Nord Stream tellis enda tegevust toetava PR-kampaania äriettevõttena, kuid Eesti konteksti arvestades kaasnes sellega kindlasti ka välispoliitiline taust. Töö oli valmis ette võtma Pilot Communications, tollane väiksemate sekka kuulunud suhtekorraldusfirma, kes levitas Eestis Nord Streami sõnumeid, värbas projektile toetajaid ja korraldas meediaüritusi.
Välispoliitilised kampaaniad ei pruugi olla vaid kremlimeelsed. Näiteks paistis silma Venemaal vangistuses viibiva Mihhail Hodorkovski toetuseks rahvusvaheliselt korraldatud kampaania, mille tegevused jõudsid ka Eestisse. Aktiivsust võis märgata kahe kohaliku PR-firma suunalt: Janek Mäggi juhitav Powerhouse levitas Hodorkovski meeskonna pressiteateid, Meelis Kubitsa Corpore korraldas Hodorkovskit toetava konverentsi. Huvitava kokkusattumisena pühendas Arvo Pärt umbes samal ajal Hodorkovskile isegi sümfoonia. Viimase puhul tuleb täpsustada, et Propastopil puudub täpsem info pühenduse saamisloost, aga toimus see igatahes aktiivsel kampaaniaperioodil.