Sageli on roofingut harrastavad noored oma eludes näinud ja kogenud palju sellist, mida tavainimene ei oska ettegi kujutada. Nende adrenaliinitunnetus on palju erinevam sellest, kuidas meie seda tajume. Katustel turnimine aitab neil justkui tunda end rohkem olemasolevana… rohkem elus.
Kust läheb piir katsetamise ja hävitamise vahel?
Paljuski sõltub see n-ö vundamendist, mis kodust kaasa on tulnud, millised piirid olid lapsele kehtestatud, kui ta oli pisike ja katsetamine piirdus jonnimisega, liigse arvutikasutamisega või kiivrita rattaga sõitmisega.
Katsetamine on lubatud, kui peetakse kinni ühiskonnas aktsepteeritavast käitumisest ja selle tulemusena tekivad piirid, millest üle ei astuta. Katsetamine on lubatud, kui see on turvaline. Aga kui noor on hakanud käituma viisil, mis ei ole ühiskonnas vastuvõetav ning lapsevanemad seda ei märka, on oluline, et märkajateks oleksid teised noort ümbritsevad inimesed. Olgu nendeks õpetajad koolis, sõprade vanemad, naabrid või teised ühiskonnaliikmed - meil kõigil on sotsiaalne vastutus laste ja meid ümbritseva ees. Paraku sageli aga esimeste märkide ilmnemist tähele ei panda ja tihtipeale ignoreeritakse keerulist vaheleastumist nõudvat olukorda või loodetakse, et küll keegi teine märkab ja sekkub.
Mida noored vajavad?
Iga laps, olenemata oma vanusest, vajab tähelepanu. Kui aga lapsevanem ei ole võimeline märkama ja sekkuma, kuna tal on endal probleeme, või lapsevanem, kes on enda tegevuste ja eluga niivõrd hõivatud, et järeltulija on tema elus teisejärguline, hakkab laps tähelepanu otsima teisiti. Ei öelda ju ilmaasjata, et ka negatiivne tähelepanu on tähelepanu - riidlemine ja karistamine ohtliku olukorra tekitamise eest võib tekitada lapses tunde, et lõpuks ometi on mind ja minu tegemisi märgatud, ma olen siiski armastatud. Samuti siis, kui laps murrab oma riskantse tegevuse tagajärjel mõne luu - siis saab ta hoolitsust ja tuge, millest tavaliselt võib puudu olla. Ja muidugi sõjasangari tähelepanu eakaaslaste ees - tegin ära ja jäin ellu!