Paroodia, ma usun, on küllap kõige peenekoelisem kunstiliik. Paroodiat mõistab ainult see, kes tunneb originaali, tabab ära, mida nimelt originaalist moonutatakse, paisutatakse, groteskseks muudetakse, naerualuseks tehakse, ja siis ise otsustab, kas võtta see kõverpeeglikujutis vastu või mitte, kas naerda selle üle kogu südamest, rõõmurõkatusega, või hoopis ärrituda, kui paroodiaks on muudetud midagi üllast ja püha.
Jelena Skulskaja: igatsus teeklaasihoidjaga tee järele ehk Paroodia paroodia (6)
Näiteks on meie ajalehtedes ilmunud terve hulk teateid politseinike ründamise ja nende peksmise kohta. Minu meelest annavad need faktid tunnistust sellest, et meil ei ole mitte politsei, vaid politsei paroodia. Korravalvurite paroodia, kellega hõlpsasti tulevad toime purjakil naisterahvad või baarist välja visatud jommis paarike. Ma olen ise mitu korda kuulnud politseinike suust, kuidas nad siiralt kurdavad rahvamasside ja öiste vahetuste pärast, väljendavad pelgust konflikti sekkumise ees.
Aravõitu, uje politseinik – see ei ole tragöödia ega melodraama, see on komöödia, ekstsentrism, palagan. Asutagem siis veel üks politsei, mis hakkab kaitsma politseinikke nende otseste kohustuste täitmise eest: anname igale politseinikule kaitseks kaasa teise politseiniku, kuni neid ei peksa läbi mõni svipsis naisterahvas, aga kui peksab, siis loome veel kolmanda politsei esimese kahe kaitsmiseks.