Programmi käigus töötati välja ja korraldati väljaõpped koolitajatele, et tõsta nende pädevust ja motivatsiooni viia läbi sootemaatilisi koolitusi ja vanemate õhtuid. Viidi läbi koolitused kolmes pilootkoolis ning lastevanemate õhtud Eesti mitmes piirkonnas.
Enne koolitust hindasid õpetajad kõige madalamaks enda teadmisi kaasaegsete soouuringute vallas. Samuti kerkisid õpetajate peas küsimused, kuidas sooküsimustesse igapäevases koolielus suhtuda, saada teada mõlema sugupoole vajadustest, milleks sootundlik keskkond üldse vajalik on. Tunti ka muret selle üle, kas sugu kui selline kaob ära. „Kas poiste ja tüdrukute asemel hakkavad koolis käima pingviinid?” küsis eeluuringus üks õpetaja. Kui küsimus oli, millised on peamised takistused lapse arengu juhtimisel klassis, siis leiti, et poisid on sageli valjuhäälsed ja püsimatud, ei süvene õpitavasse ning poistest liidrid nõuavad endale palju tähelepanu. Tüdrukute puhul toodi välja, et nad tulevad küll koolikeskkonnaga paremini toime, kuid neid iseloomustab liigne kohusetundlikkus, perfektsionism, enda võimete ebaadekvaatne hindamine ning mõnikord enesekontrolli puudumine.
Õpetajad leidsid, et sooteemalise koolitusprogrammi läbimine aitas neil saada teadlikumaks sellest, millised soostereotüübid ühiskonnas valitsevad, milline on haridusasutuste toime soostereotüüpide taastootmisel ja kuidas luua õpikeskkonda nii poistele kui ka tüdrukutele. See aitab järk-järgult lahendada probleemi, et poisid on koolis «rahutud ja laisad» ja tüdrukud «tublid ja usinad» ning hilisemas elus taas kord ebavõrdses seisus.
Praegune nn sooneutraalne (tegelikult diskrimineeriv) kool ja kodune kasvukeskkond takistavad erisooliste laste potentsiaali avaldumist ning nende õpimotivatsioon sageli langeb. Ühise õppimise tulemusel muutub laste õppe- ja kasvukeskkond rikkalikumaks ning muutub ka nende õpetajate ja vanemate käitumine. Sootundliku kasvatuse kaugem eesmärk võiks olla tingimuste loomine maksimaalseks eneserealiseerimiseks nii poistele kui ka tüdrukutele ning traditsiooniliste kultuuriliste piirangute vähendamine isiksuse arengule, mis tulenevad soolistest eelarvamustest, soostereotüüpidest ja soolistest hierarhiatest.