Lahkarvamusi tugevama positsioonilt jõuga lahendades on meil terve riigitäis lapsepõlves ärapekstud lapsi, kes ootavad karistust kõikjal ja iga eksimuse korral. Kas me tahame ühiskonda, kus sisendame kannatanutele alati selle tunde, kuidas sa ise olid paha laps, ja nüüd võtab tugevam kase otsast vitsa?
Naist võib lüüa siis, kui asjaolud on ebaselged.
«Me ei saa võtta seisukohta, kuna asjaolud olid ebaselged» ütlevad osapooled, kelle ainus tervemõistuslik seisukoht võiks olla, et meil ei lahendata alluvatega tekkinud vaidlusi rusikatega. Olen näinud seda sama arusaama ka ühe koolitaja puhul, kes õigustas last vägistanud isa, väites, et asjaolud on ebaselged ja vägistamissüüdistus on lapse ema kättemaks. Tõestisündinud lugu.
Naist võib lüüa siis, kui naine ei ole sinu palgal, teeme selle asja selgeks.
Nii vastas ka lavastaja ajakirjaniku küsimusele, miks tarvitas ta oma töötaja peal vägivalda. Sama moraalne vastus, kui oleks see, et hakata vaidlema, kuidas rusikas ja küünarvarre esiosa pole täpselt seesama.
Mäletate neid kaklusi lasteaias, kus lööja ütleb alati, et ta ei löönud, vaid ainult tõukas. Kus vägistaja ütleb, et ohver ise tahtis. Vähemalt alguses tahtis. Sest ta poleks ju mulle otsa vaadanud, kui ta poleks tahtnud.
Naist võib lüüa siis, kui sa ei pea seda hiljem löömiseks.
Nii paljud õigustajad ütlevad, et löömisel ja löömisel on vahe ja võib ka sõbralikult lüüa ja löödi ka ühes filmis, mille nimi oli 50 mingit varjundit. Vägivalla definitsioon on minu jaoks tahtlik halva tunde põhjustamine teisele. Ja millist arsenali selleks kasutati, ei mängi eriti rolli.