Neiu igavles klaasi taga, põrnitses oma küüsi. Tal ei olnud sidevõimalust administraatoriga ega saanud talle teatada, et on vabanenud, samas üle saali karjumist ei pidanud ka nähtavasti heaks tooniks. Alles nii viie minuti pärast klõpsatas administraatori peas kokku see ühendus, mis seostas minu visuaalse kuju paberile kantud märke ja mulle vajaliku aknakesega. Neiu tõttas minu juurde ja andis rõõmsalt teada, et võin minna oma asju ajama. Seda ma tegingi, igati edukalt. Aga peas klimberdas aina küsimus: kas Swedbank ei usalda siis elektroonikat või hoopis üritab iga hinna eest luua uusi töökohti administraatoritele?
Swedbank olevat selle süsteemi kasutusele võtnud aasta alguses veendumuses, et klientidele meeldib rohkem suhelda elavate administraatoritega. Ainult et nad peaksid siis oma valikutes hoolsamad olemas, sest sissepääsu juures olnud noormees meenutas rohkem mõnda kriminaalsarja kangelast, mitte aga pangateenindajat. Administraatorite arulage sagimine jättis mulle päris masendava mulje, nii et sellele uuele süsteemile ei saa ma küll hindeks enamat kui kahte panna.
Milline on hea juuksur?
Läksin kord uhket nime Iluakadeemia kandvasse juuksurikooli ja palusin veidi soengut kohendada. Tulemus oli varasemast palju hullem. Pöördusin sealse õpetaja poole küsimusega, mismoodi nad üldse tulevasi juuksureid välja õpetavad. Mulle vastati, et õppeasutuses kasutatakse kõige eesrindlikumaid meetodeid, soenguid modelleeritakse lausa arvutis.
Seejärel palusin luba suhelda õpilastega ja küsisin neidude käest, mida nad peavad kliendi puhul kõige tähtsamaks: juuste värvi ja pikkust, näo kuju või veel midagi. Peaaegu kõik vastasid, et kliendi juures on kõige tähtsam asi juuksed. Ainult üks neiu ütles, et kõige tähtsam on klient ise, mitte tema juuksed. Vaat sellest neiust sirgub tõeline meister, sest tema tahab teha kauniks tegeliku, elava inimese, mitte ainult virtuaalse kuju. Ent niisuguseid neidusid on Eestis hirmus vähe.