Nii vaadates on suitsetamise alustamine klassikaline sugulise valiku signaal. Juba Darwin täheldas, et loomadel leiab sageli tunnuseid, mis mitte kuidagi ei suurenda isendi ellujäämisvõimalusi, vaid hoopis vastupidi, vähendavad neid. Sellised tunnused on vastuolus klassikalise utilitaarse loodusliku valikuga, kus tunnused peaksid loomi muutma üha tõhusamaks ja mõistlikumaks, ehk keskkonda paremini sobituvaks.
Sugulise valiku all olevad tunnused muudavad loomad hoopis kohmakamateks ja keskkonda halvemini sobituvateks ning vähendavad nende võimalusi ellu jääda. Klassikaliseks näiteks on paabulinnu saba. See muudab raskeks kiskjate eest peitumise ning põgenemise. See ütleb «Vaadake mind! Ma olen nii vägev (isas)loom, et suudan ellu jääda isegi hoolimata niisugusest ülimalt tobedast sabast!» Mida tobedam, ülepaisutatum, kasutum, kulukam on sugulise valiku signaal, seda paremini peegeldab see kandja kvaliteeti, võimet selle signaali hinda maksta.
Hoiatussilt on plussiks?
Kui «julgus» hakata suitsetama on vaadeldav kui sugulise valiku kaudu kujunenud psühholoogilistel mehhanismidel põhinev signaal, kas on võimalik, et hoiatussildid hoopis suurendavad suitsetamise väärtust signaalina? Kas suitsetav teismeline tõestab teistele seda enam oma potentsiaalset võimet signaali hinda maksta, kui suitsupaki peal on reaalselt pildiga näidatud, kui ohtlik see tegevus olla võib?
Huvitaval kombel on sigaretitootjad sellest evolutsioonibioloogilisest tõdemusest aru saanud juba ammu. 1973. aastal saatis R.J. Reynoldsi tubakakompanii teadusdirektor firmasisese memorandumi uute brändide reklaamimise kohta noortele. Ta märkis, et «psühholoogiliselt on 18-aastased surematud» ning «soov näida vapper on osaks suitsetama hakkamise motivatsioonist». Ta lisas: «Mõnes mõttes on hoiatussilt pakil seega isegi plussiks.»