Alatasa juhitakse tähelepanu sellele, kuidas Eestis on silmanähtavalt vähe naisi nii valitsuses, parlamendis kui ka poliitsaadetes ja ekspertaruteludes, ent tuleb tõdeda, et siinkohal on tegemist vaid naiste alaesindatuse fenomeni pinnavirvendusega.
Probleemi tõelised juured ei tulene seejuures naiste madalamast aktiivsusest või soovimatusest sõna sekka öelda, vaid ulatuvad meie poliitilise kultuuri omapärani. Hollandi sotsiaalpsühholoog Geert Hofstede on oma eri kultuure võrdlevas käsitluses mitmete muude väärtuste kõrval eristanud ka feminiinseid ja maskuliinseid väärtusi ning Eesti võib seejuures paigutada just maskuliinsete kultuuride hulka kuuluvaks.
Erinevalt feminiinsetest kultuuridest (nt Skandinaavia maad), kus esikohal on nn pehmed väärtused nagu sallivus ja hoolivus, tähtsustatakse maskuliinsetes kultuurides (nagu Eesti, USA, Suurbritannia) edukust, eneseteostust, saavutuslikkust, jõudu ja jõulisust ning materiaalseid väärtusi. Tulenevalt prevaleerivatest väärtustest on Eesti poliitikas olulisemad ka majandus- ning julgeolekuteemad, mitte nt sotsiaalvaldkond ja solidaarsusküsimus.
Kuidas maskuliinsus ühiskonnas konkreetsemalt avaldub?
Üleüldise saavutus- ja edukultuse ja nn kõva poliitika domineerimise kõrval on meie ühiskonnas ja poliitikas paar väga konkreetset maskuliinsete väärtuste väljendust. Neist esimeseks ja silmapaistvamaks võib pidada just Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna võrdlemisi kõrget toetust.
Usun, et enamik on täheldanud, et EKRE ridades ei paista olevat justkui ühtki naissoost isikut, domineerivad isa-poeg Helmed ning pidev jõulisuse ja mehelikkuse ülistamine. On ju ka Martin Helme hiljutine avaldus, et naisi kaitsevad mehed, mitte konventsioonid (ERR, 20.05.16) näide soovist luua macho-ühiskonda, kus esikohal on maskuliinsed väärtused ja otsustavaks saab lihtsalt tugevama jõud.