Saudi Araabia on eriti sunniidi muslimitele mitmes mõttes ainulaadselt ligitõmbav. Alustuseks võib nentida, et seal, Mekast veidi ida pool Minas, on juba olemas 100 000 väga kvaliteetset ja tühjalt seisvat klaaskiust telki, mis võivad majutada ligikaudu kolm miljonit inimest. Tulekindlaid, ventilatsiooni, tualettruumide ja köökidega telke kasutatakse aastas ainult viie päeva jooksul, mil neis elavad hadžile saabunud palverändurid.
Põhjapoolsete Euroopa riikidega võrreldes on Saudi Araabial mitu eelist: geograafia (palju lähemal), kliima (palav), keel (araabia), majandus (lakkamatu tööjõuvajadus), õigussüsteem (väga tuttav), religioon (islam, ainult islam).
Kultuuriliselt on paljudele sunniitidele Saudi Araabia tõsised piirangud märksa talutavamad kui lääneriikide ilmalik keskkond. Saudi Araabias võib muslim tunda rõõmu ühiskonna üle, kus on lubatud polügaamia, lapsabielud, abikaasa peksmine, naiste ümberlõikamine ja pea maharaiumine ning orjade pidamise ja aumõrvade eest saab leebelt karistada.
Samuti on Saudi Araabias muslimil pingutamata võimalik vältida sellised haram- (keelatud) asju nagu sülekoerad, sealiha ja alkohol, laenuintressid, loteriid ja kasiinod, valentinipäev, paljastavates rõivastes naised, kohtamised ja stripiklubid, geibaarid ja geiabielud, narkokultuur, võimalus avalikult väljendada islamivastaseid seisukohti.
Pärsia lahe riike on taunitud selle eest, et nad pole vastu võtnud «ühtainumastki» Süüria põgenikku. Ometi kinnitavad Saudi Araabia võimud, et on vastu võtnud 2,5 miljonit süürlast. Kuidas niisugust erinevust seletada?
Ühelt poolt saudid valetavad. Kuid teiselt poolt ei ole Pärsia lahe äärsed ja teisedki araabia riigid, näiteks Iraak, Jordaania, Liibanon ja Süüria, kunagi kirjutanud alla 1951. aasta pagulaskonventsioonile, sest nad ei ole nõus konventsioonis ette nähtud pagulasseisundi laiendamisega palestiinlastele. Seepärast ei kasuta nad ka sõna «pagulane», mis viitab millelegi püsivamale, vaid sõna «külaline», millel on selgelt ajutine iseloom ja mis eeldab tagasipöördumist oma koju.