Ja lisaks kõigele on me riigijuhtidel kalduvus argpükslikult tagasi tõmbuda, kui religioossed fanaatikud nende vastu astujaid häbimärgistavad. Eile oli see häbimärgistatu India kirjanik Salman Rushdie, täna on see Alžeeria kirjanik Kamel Daoud. Paraku on paljude riigijuhtide esimene reaktsioon häbimärgistada ohvreid ka veel teist korda, viidates sellele, et ju nad ise sellise reaktsiooni põhjustasid.
Hädaolukorraga tegelemine
Mis tahes juhtumit me ei kirjeldaks, tulemus on selge: katse vägivaldse radikalismiga rahu sobitada üksnes julgustab seda tagant. Tulemusena leiame end intellektuaalsest hädaolukorrast, mis kahetsusväärselt viib selle hädaolukorrani, mille valitsused kuulutavad välja terrorirünnakute puhul.
Selle hädaolukorraga tegelemine nõuab eelkõige sõnu ja tegusid, mis on vastupidised neile, mida enamasti on öeldud ja tehtud. Täpsemalt, me peaksime rääkima asjadest nii, nagu nad on. Islamist võib olla eksiteele sattunud moslem, aga ta on igal juhul moslem. Me peame lõpetama iivelduseni korrutamise, et neil ebatüüpilistel moslemitel ei ole «midagi pistmist islamiga».
Teisisõnu, me peame endale aru andma, et need kaks islamit on võideldes teineteise surmahaardesse võtnud, ja kuna võitlustanner on seesama planeet siin ja see sõda ohustab väärtusi, mida lääs tähtsaks peab, siis ei ole see võitlus üksnes moslemite endi asi.
Kui me seda teeme, siis peame end pühendama sellele, et kindlaks teha, lahti harutada ja paljastada islami vihkamise ja terrorismivõrgustikud, ja teha seda samasuguse energia ja arukusega, nagu tuuakse päevavalgele globaalseid maksuvältimisskeeme. Kui kaua võtab aega, et jõuaksime Panama dokumentidest salafismini? Mis takistab mõjukaid ajakirjandusväljaandeid tumedast internetist päevavalgele tooma globaalse džihadi Mossack Fonsecase ja tema kriminaalsed offshore'i kompaniid?