Esmaspäeval (25.04.16) Postimehes ilmunud päevakommentaaris «Ajupesu nimega Eesti kapital» kirjutati sellest, kuidas «viimasel ajal võib tihti näha ja kuulda reklaame, kus kuulutatakse, et see või teine ettevõte kuulub kodumaisele kapitalile». Artikli autor Tõnis Oja kardab, et selline kodumaise kapitali reklaamimine ja kriitiline suhtumine välismaisesse kapitali peletab välismaist kapitali eemale, ning kodumaise kapitali propageerimine hakkab loo autori meelest võtma ajupesu tunnuseid.
Tellijale
Vastukaja: Eesti kapital – kas tõesti ainult ajupesu?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selline seisukohavõtt paneb kukalt sügama. Kui me vaatame Skandinaavia maid, Lääne-Euroopat, USAd ja muid läänemaailma riike, siis igal pool rõhutatakse kodumaise toodangu väärtust ja olulisust. Samal ajal on selge, et kodumaise ettevõtte tooted ja teenused peavad ka kvaliteedilt ja hinnalt olema konkurentsivõimelised. Aga siin on üks oluline täiend juures – lisaks praktilisele väärtusele on kliendi ehk ostja seisukohast oluline ka selle toote ostuga kaasnev emotsionaalne väärtus.