Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

PÄEVAINTERVJUU Reidi tee paradoks: Russalkani jõudmiseks tuleb jalakäijal ületada kuni 13 sõidurada (16)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marian Võsumets
Copy

«Hetkel esitatud eskiis on käsitletav magistraali või trassina, mis lõikab Russalka ja Kadrioru pargi vahelise loogilise sidususe ära ja katkestab selle väga jõhkralt,» leidis Postimehe stuudios Tallinna elanik, teleprodutsent Arbo Tammiksaar.

«Planeerimise vildakust näitab see, kui praegugi ei lähe loogilisest kohast üle pargi ja Russalka vaheline allee. Selle planeeringuga tõstetakse ülekäiku veel umbes 60 meetrit eemale Lasnamäe poole ja inimene peab randa pääsemiseks ületama 13 sõidurada ja seisma mitme foori taga,» lisas Tammiksaar.

«Päris nii see tegelikult ei ole,» oponeeris Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa, «kuna Reidi tee äärde tuleb ka rannapromenaad, kus saab jalutada ja jalgrattaga sõita, siis tegelikult avab see just inimestele võimaluse mere äärde minna.»

Tammiksaar rõhutas, et keegi pole selle tee ehitamise vastu, kuid heitis linnale ette ainult autoliiklusega arvestamist. Tema hinnangul puudub linnal terviklik nägemus liiklusest, mis võiks parandada kõigi olukorda.

«Suures osas on jäetud arvestamata kergliiklus, jalakäijad ja kõik muu,» nentis ta, «ehk seda on alustatud valest otsast. Liikluse hajutamine ei paku lõputult lahendusi. Ahtri tänava kandis üle koormatud süsteem tekitab pudelikaela kuhugi mujale.»

«Esialgne kavand oli 3+3 sõidurida ja kolm tasandit, mis oleks Russalka Kadrioru pargist üldse ära lõiganud,» sõnas Rüütelmaa, «tänase lahendusega on kaks võimalust minna Russalkani – võib valida pikema tee Kadrioru poolt 13 sõiduraja ületamisega või linna poolt üheksa sõiduraja ületamisega.»

Rüütelmaa sõnul jõuab hästi reguleeritud valgusfooride korral jalakäija Russalkani suhteliselt kiiresti.  Kaaluti ka tunneli ehitamist, mis poleks aga pinnaveele ega taimestikule head mõju avaldanud.

Täna läbib Russalka ristmikku transiidina pea 800 raskeveokit ööpäevas ning vahetus läheduses asuvat sadamat väisab aastas 1,3 miljonit sõiduautot.

Eelmisel nädalal esitles Tallinna linnavalitsus Reidi tee projekti, mille kohaselt hakkaks uus tee kulgema Russalka juurest Vanasadamani. Projekti järgi tuleks kahe ja poole kilomeetri pikkusele teelõigule neljarealine tee.

Tagasi üles