Teine tavapärane kriitika on, et inimesed saavad Hannah’ peale pahaseks, märgates, kus ja kuidas ta oleks pidanud iseenda aitamiseks midagi tegema. Ilmselt eeldavad nad, et tahtsin tema tegelaskuju kirjutada täiuslikuks. Ei, minagi usun, et Hannah saanuks teha midagi enamat. Alati on viise, kuidas abi otsida, ent ometi sellised tragöödiad juhtuvad. Hannah’ tegelaskujuga pahandamine on igati loomulik.
Teemasid, mida raamat riivab, on palju: teismeliste joomiskultuur, soolised stereotüübid, seksuaalkäitumine, kiusamise eri vormid, lapse ja vanemate, lapse ja õpetajate, lapse ja tema kaaslaste suhted, populaarsusjanu jne. Mis on see sõnum, mille lugeja igal juhul kaasa võiks saada?
Me ei tea kunagi päris lõpuni, mis kellegi teise elus toimub – see on põhisõnum, mille tahtsin edastada. Meil pole võimalik teada, mil moel inimesele mõjub see, kuidas (hästi või halvasti) teda kohtleme. Me ei tea, milliste raskustega ta on varem kokku puutunud või puutub praegu. Samuti on igaühel erinev taluvuspiir. Kellelegi öeldud hea sõna – isegi kui see on meie arust midagi väga väikest – võib talle tähendada tohutult palju. Samas võib lausuda midagi inetut, mõeldes, kui hull see siis ikka olla saab, aga inimesele võib see olla juba kümnes ebameeldivus päeva jooksul.
Kirjutate ka tõrjumisest, üksindustundest, mis viib lootusetuseni. Tegelastest aimub, et kui nad saaksid midagi muuta, teha teisiti, siis nad ka teeksid. Kuidas üks noor – näiteks kõrvalseisja, nagu seda on Clay – võiks tegutseda, mida silmas pidada, et pisikesest lumepallist ei saaks kellegi jaoks mattev laviin?