Ehk alles Valdur Mikitat lugedes on löönud mõne pere loomisele mõtleva ja linnas hästi kohanenud intellektuaali veendumused kõikuma? Võib-olla ongi seenevaikuses oma tõde ja õigus? (Seenevaikus, täpsemalt «seente kohal eksisteeriv tühjus», on Mikita järgi tunne, mis valdab inimest, kes silmitseb aidatrepile asetatud pooltühja seenekorvi.) «Metsiku lingvistika», «Lingvistilise metsa» ja «Lindvistika» autor rääkis hiljuti «Raadio Ööülikoolis» oma sõbrast, kes peab suviti maal lastelaagrit. Juba paar suve järjest on sattunud sellesse laagrisse lapsed, kes pole kunagi näinud elavat tuld. Kas nad on sellepärast tulevikus kehvemad keskastmejuhid või nirumad euroametnikud, seda me ei tea. Kui nad pole kunagi keelt talvel kirve külge pannud, paljaste kätega vähki püüdnud, võililledest printsesse meisterdanud, äikesega ujumas käinud, paadiga ümber läinud, nõgesepõõsasse kukkunud, mesilasele peale astunud ja palja jala alla nõelata saanud, kas nad on siis millestki olulisest ilma jäänud? Kui nad pole püüdnud vihmaussiga kokre ja kogrega haugi ning keetnud haugist uhhaad, joonud lüpsisooja piima, pole astunud järverannas pudelipõhja jalga, uputanud kassipoegi, näinud jahimehi karu nahka nülgimas – ilma nahata karu näeb välja nagu üks väga suur ilma nahata inimene –, roninud puu ja vesiveski varemete otsa, külakiigele, korstna otsa, katusele, kukkunud sealt alla, hüpanud sealt alla ja roninud uuesti, kukkunud, kukkunud, kukkunud, lõhkunud riideid ja põlvi ja küünarnukke – ja ikka tõusnud püsti ja visanud väsimatult lamedate kividega lutsu edasi, kuni kõht tühjaks läheb. Jah, selle kõige eest saab oma lapsi kaitsta, kui elada latte-vanema elu linnas.