Paljud inimesed ei saa aru, mida Elon Musk ikkagi õigupoolest teeb. Teistele on see jällegi iseenesestmõistetav. Ühed ütlevad, et ta on küüniline turundaja, kes müüb keskpäraseid elektriautosid suure haibi saatel ning et turg on juba praegu või kohe-kohe täis palju paremaid elektriautosid suurtelt autofirmadelt ning et varsti ei mäleta Teslat enam keegi. Teised räägivad, et Musk on messias, kelle autod on paremad kui miski seni maailmas toodetu ning et pealegi pole Musk mitte autoäris, vaid oma kiirlaadijatevõrgustiku ja koduakude tehasega hoopis elektri tulevase levitamise, kui mitte tootmise äris ning et autod on ainult vahend tema arsenalis.
See, kuidas Musk pani ligi 300 000 inimest mõne päeva jooksul ette tellima autot, mida keegi pole lähemalt näinud, millega keegi pole veel sõitnud, mille kohta pole ei arvustusi ega isegi standard- ja lisavarustuse nimekirja, on müstiline. Ta korjas ühe hetkega inimestelt kokku 300 miljonit dollarit.
See ei saa olla ainult turundusnõks, vaid siit tuleb otsida midagi muud. Musk ei müü oma klientidele ideed looduse päästmisest veidra välimusega ökoautode läbi, vaid puhast cool’i. Autosid, mis kiirendavad kolme sekundiga sajani. Mis on korraga luksuslikud, praktilised ja sportlikud. Mis erinevad kohati radikaalselt teistest saadaolevatest autodest, nagu Apple’i tooted on kogu aeg erinenud konkurentide omadest. Ja millel on oma veidrused.
See kõik on väga «Apple» ning ajal, mil päris Apple’i maagia ratsionaalsete otsuste ja suurte müügieesmärkide all kannatab, tormab tehnoloogiamaailma avangard rõõmuga Tesla poole. Musk müüs oma tehase toodangu mitmeks järgnevaks aastaks kolme päevaga välja.