Kui oletada, et kiirusel 50 km/h saaks juht täpselt enne takistust seisma, siis kiirusel 60 km/h oleks takistusega kokkupõrke hetkel kiirus 41 km/h, kiirusel 70 km/h aga 60 km/h ja kiirusel 90 km/h lausa 89 km/h. Need andmed kehtivad aga kuiva teekatte puhul, märja või lumise-jäise teekatte puhul suurenevad peatumisteekonnad ja kokkupõrke kiirused veelgi.
Kiirusel 40 km/h on kokkupõrkel jalakäijaga tõenäosus jalakäija hukkumiseks 20 protsenti. Kiirusel 60 km/h on hukkumise tõenäosus tõusnud juba 80 protsendini, rääkimata tõsistest vigastustest. Kiirusel 90 km/h on jalakäijal vaid 1-protsendiline tõenäosus pääseda elusalt.
Eelpool nimetatud peatumisteekond koosneb reageerimisteekonnast ja pidurdusteekonnast. Pidurdusteekond oleneb suuresti sõidukiirusest ning kergeim viis seda muuta on valida sobiv sõidukiirus. Reageerimisteekond on aga teekonna pikkus ajal, mil takistust märgatakse ja pidurid rakenduvad. Reageerimisaega juhid oluliselt muuta ei saa, keskmiselt on see umbes üks sekund. Küll aga aitab valvsus liikluses märgata ohtu varem ning juht jõuab ka tänu sellele varem reageerida.
Tallinna liikluskultuuris teevad murelikuks teisedki näitajad. Juhtimisõiguseta juhtimiste arv on tõusnud 15 protsenti (2452 rikkumiseni) ja liiklusriskeeriv käitumine 37 protsenti (6271 rikkumiseni). Positiivse külje pealt võib aga öelda, et turvavarustuse mittekasutamist tuvastati Tallinnas mullu veerandi võrra vähem kui 2014. aastal (2591 rikkumist).
Liikluskultuuri aitab parandada ka politseid liiklusrikkujatest teavitamine. Jätkuvalt on Tallinna liikluses probleemiks alkoholijoobes juhid, keda tuvastati 2015. aastal kokku 1646. Lisaks neile on suurenenud võrreldes 2014. aastaga narkojoobes juhtide hulk, keda aastal 2015 tuvastati pea poole rohkem (167). Ohtlikust liiklejast tuleks alati teada anda hädaabinumbril 112.
Eriti tähelepanelik tuleb olla just hommikustel ja õhtustel tipptundidel, mil juhtub kõige rohkem liiklusõnnetusi. Samuti tuleb olla valvas teede ristumiskohtades ja põhiteedel sõites, sest just nendes kohtades leiab aset suurem osa Tallinna liiklusõnnetustest.
Enda ja ümbruses toimuva jälgimine liikluses on ülioluline. Liiklejate suurem keskendumine liiklemisele võinuks ära hoida palju traagilise lõpuga liiklusõnnetusi. Kui kõik liiklejad on tähelepanelikumad nii enda kui ka teiste liiklejate suhtes, siis muutub liiklus ohutumaks ja paraneb ka liikluskultuur.