2013. aastal Eesti üldhariduskoolide õpetajatega tehtud fookusgrupiuuringust nähtub, et õpetajatest on sotsiaalmeedia keskkondades saanud nn košmaarsed lugejad, ehk siis sellised sotsiaalmeedia kasutajad, kes jälgivad huviga õpilaste sotsiaalmeedias tehtavaid postitusi, kuid kes oma huvist ja jälgimisest enamjaolt postitajale märku ei anna.
Sotsiaalmeedia vahendusel jõuab õpetajateni aga hulgaliselt sellist informatsiooni, mida neile väljaspool virtuaalkeskkonda tegelikult ei avaldataks. Uuringus osalenud õpetajate arvates jagavad õpilased sotsiaalmeedias liialt sageli sellist sisu, mida õpetajad klassifitseerivad ebasobivaks ja laiema auditooriumi ees jagamiseks ebakohaseks.
Fookusgruppides osalejad leidsid, et seesugune sisujagamine ongi tänapäeva noortele inimestele omane, sest internetis üles kasvanutena on neil keeruline omaks võtta sama privaatsuse käsitlust, mis on omane vanemale põlvkonnale. Ehk teisisõnu tajusid uuringus osalenud õpetajad selgelt, et sotsiaalmeedias suhtlemine on tekitanud uued käitumisnormid, mis süvendavad omakorda digitaalset lõhet õpetajate ja õpilaste suhtluses ning tekitavad probleeme üksteisemõistmises.
Homo sociologicus – mis ühele normikonformsus, see teisele deviantsus
Tänapäeva sotsiaalteooria ühe lähenemise – homo sociologicus'e – kohaselt defineeritakse meie sotsiaalset maailma kui normatiivsete reeglite ja ootuste süsteemi, kus kasutajad/indiviidid alluvad normidele (või siis mitte, põhjustades seeläbi deviantset käitumist). Teisisõnu, sotsiaalne suhtlus ja sotsiaalne elu (ka sotsiaalmeedias) on võimalik vaid siis, kui kaasinimestelt võib oodata teatud viisil käitumist.
Korrektne normijärgne käitumine omandatakse aga eelkõige lapse- ja noorukieas. Suhtlusportaalides suhtlevad noored eelkõige oma eakaaslastega, kelle käitumisest ka eeskuju võetakse. Seega saame küll enamjaolt rääkida normikonformsusest noorte endi hulgas, kuid täiskasvanud võivad noorte postitusi ja kommentaare näha hoopiski vastupidiselt, kõrvalekaldena normist.